Popularność home office sprawiła, że aż 4 na 10 respondentów (43,9%) z Polski przyznaje, że czuje presję wykonywania służbowych obowiązków nawet poza ustalonymi godzinami i poczucie ciągłego pozostawania w okolicy komputera tak, by móc sprawnie reagować w sytuacjach awaryjnych - wynika z badania „Poly Evolution of the Workplace”. Co ciekawe, nie tylko polscy respondenci zmagają się z takimi problemami.
Co w takim razie sprawia, że większość z nas ma problem z zachowaniem work-life balance podczas pracy z innego miejsca niż siedziba firmy? Aby poznać odpowiedź, warto przyjrzeć się różnicom między dawnym modelem, w którym pracownicy znaczną część czasu spędzali w biurze, a obecnymi możliwościami. Wcześniej członkowie zespołów, wychodząc z firmy „wylogowywali się” z trybu praca. Dziś fakt, że to mieszkania najczęściej pełnią funkcję ich biura, przyczynia się do budowania poczucia stałej gotowości do pracy, negatywnie rzutując na komfort życia pracowników.
Więcej informacji znajdziesz w artykule, opracowanym przez Jakuba Abramczyka, Sales Director Eastern Europe w Poly.
Przeczytaj koniecznie:
-> Nie tylko Polacy mają problem z work-life balance przy pracy hybrydowej