Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Co sprawia, że zagraniczne firmy zlecają usługi IT do Polski?

Outsourcing ITOd kilku lat Polska jest wymieniana w czołówce najlepszych lokalizacji dla outsourcingu usług IT w modelu nearshoring. Dostęp do światowej klasy specjalistów IT oraz mniejsze koszty są głównymi powodami, dla których firmy z zagranicy delegują realizację projektów do Polski.

Dlaczego outsourcing jest opłacalny dla firm?
Jak można przeczytać na stronie ProdataConsult, outsourcing IT jest atrakcyjny z kilku powodów. Główną zaletą korzystania z zewnętrznych usług IT jest możliwość współpracy ze specjalistami bez konieczności rekrutowania ich do zespołu. To z kolei oznacza oszczędności zarówno pod względem czasu, jak i budżetu. W dobie, gdy dostęp do nowoczesnych technologii jest postrzegany w kategoriach przewagi konkurencyjnej, współpraca z zewnętrznym podmiotem mogącym zorganizować zespół w krótkim czasie przynosi wiele korzyści.

Inne zalety outsourcingu to:
kompleksowa pomoc konsultantów IT - mowa tu o najlepszych, niezależnych specjalistach IT,
efektywność - w ramach usług IT klient nawiązuje współpracę ze specjalistami, pomijając wewnętrzny proces rekrutacyjny,
jakość rezultatów - nad projektem pracują doświadczeni konsultanci IT, co zapewnia najlepsze efekty.

Modele współpracy: onshore, offshore i nearshore
Zagraniczne firmy, które dostrzegają potencjał w outsourcingu usług IT, mogą wybierać wśród następujących modeli współpracy: onshore, offshore i nearshore. Czym się one od siebie różnią?

Onshore to wariant outsourcingu polegający na współpracy z firmą świadczącą usługi IT w tym samym kraju - konsultanci IT pochodzą właśnie z niego. W rezultacie między firmą zamawiającą usługi a specjalistami nie występuje bariera językowa czy kulturowa. Mimo niewątpliwych zalet modelu onshore wiele firm wyklucza go ze względu na wysokie koszty.

Offshore to przeciwieństwo onshore, gdyż konsultanci IT są poszukiwani za granicą, z reguły w odległych krajach. Przykładowo firma z Hiszpanii będzie poszukiwać specjalistów choćby Indiach czy Singapurze. Ten typ outsourcingu daje największe korzyści finansowe, ale oznacza też liczne bariery, w tym zwłaszcza językową, kulturową i związaną z różnicą stref czasowych.

Nearshoring na tle onshore i offshore stanowi rozwiązanie pośrednie. W tym przypadku konsultanci IT również pochodzą z zagranicy, ale jest to jeden z bliskich krajów. Przykładowo firma ze Szwecji korzysta z usług IT w Polsce. Mimo istnienia bariery językowej wyeliminowana zostaje bariera kulturowa.

Zlecanie usług IT do Polski - zalety nearshoringu
Nearshoring to jeden z najpopularniejszych modeli outsourcingu IT. Specjaliści firmy ProdataConsult na stronie: https://prodataconsult.pl/uslugi/nearshoring-jako-usluga/ wskazują, że jego główne korzyści to:
konsultanci IT w działaniach nearshoringu - nearshoring pozwala w pełni korzystać z doświadczenia konsultantów IT o różnych kompetencjach. To pozwala zaprojektować, stworzyć i wdrożyć rozwiązania, jakich firma potrzebuje i jakie pomogą jej w dalszym rozwoju,
efektywność kosztowa i cyberbezpieczeństwo - korzystanie z nearshoring się opłaca - jest to rozwiązanie tańsze niż onshore. Jednocześnie współpraca ze specjalistami oznacza pracę w bezpiecznym środowisku. W tym przypadku cyberbezpieczeństwo jest kwestią kluczową,
brak bariery kulturowej i łatwiejsza komunikacja - dzięki temu, że konsultanci IT pochodzą z tej samej części świata, współpracy nie zaburza bariera kulturowa. Możliwy jest również szybki kontakt z konsultantami IT, ponieważ pracują oni w tej samej lub zbliżonej strefie czasowej.

Artykuł Partnera

Logowanie i rejestracja