Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Aktualności

System ITSM - jak wybrać?

System ITSMITSM to narzędzie służące do zarządzania usługami IT. Wykorzystuje się go w przedsiębiorstwach, aby analizować wszelkie potrzebny, problemy i role. System ITSM wybiera się głównie w zależności od wielkości firmy i jej możliwości rozwoju. Jakie są inne wymagania? Na co warto zwrócić uwagę wybierając narzędzia ITSM? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w artykule.

Definicja ITSM

System ITSM to skrót od wyrażenia Information Technology Service Management. W angielskiej nazwie podane jest dokładne znacznie całego ITSM. Jego zadaniem jest zarządzanie usługami IT, aby te były dobrze zoptymalizowane. To przyczynia się do polepszenia jakości pracy, jej tempa i niwelacji wielu problemów. Praca z ITSM jest szybsza i o wiele wydajniejsza.

Skuteczność ITSM

Dobrze skonfigurowane i obsługiwane narzędzia ITSM przysłużą się firmie na lata. Skuteczne wdrożenie ITSM wymaga przygotowań, nawet takich w postaci zatrudnienia nowych, wykwalifikowanych pracowników. To wszystko jednak się opłaca, ponieważ dobrze dobrany system ITSM pomaga kontrolować wszystkie narzędzia w organizacji. Korzystne zmiany widoczne są w trakcie użytkowania gołym okiem.

Wybór systemu ITSM

Idealne dopasowanie systemu ITSM do przedsiębiorstwa wymaga dokładnego poznania potrzeb i specyfiki działu IT. Do tego należy pomyśleć o wielkości firmy, jej planach rozwojowych, możliwościach finansowych i świadomości w branży informatycznej. Aby w pełni wykorzystać możliwości narzędzi ITSM, należy znać model funkcjonowania całego przedsiębiorstwa oraz mieć wiedzę techniczną na takim poziomie, by swobodnie używać systemu ITSM.

Przy wyborze narzędzi ITSM należy przede wszystkim wziąć pod uwagę cele firmy. Jeśli przedsiębiorstwo stale chce się rozwijać i rozrastać, a u jego podstaw leżą usługi IT, warto wziąć pod uwagę skorzystanie z systemu ITSM. Przed zdecydowaniem się na korzystanie z takiej usługi warto zadać sobie kilka pytań, które ułatwią wybór narzędzi ITSM. Pod uwagę należy wziąć przede wszystkim: licencję, koszty wdrożenia i instalacji, komfort pracowników, raportowanie, standardy ITIL oraz problemy pracowników.

Ważnym aspektem używania ITSM są właśnie pracownicy. System ma na celu ułatwienie im pracy, a nie jej utrudnianie. Przy wyborze narzędzi ITSM warto wziąć pod uwagę wiedzę pracowników, ich stosunek do systemu i zmian oraz wszelkiego rodzaju wskazówki, które mogą sprawić, że system ITSM będzie działać jeszcze lepiej. Każda informacja jest ważna, aby całość działała sprawnie i przynosiła jak najwięcej korzyści.

Wszystkie informacje systemie ITSM zdobędą Państwo dzięki firmie Optimatis, zajmującej się narzędziami i systemami tego typu. Dzięki nim dobrać można idealne narzędzia ITSM do swojego przedsiębiorstwa, aby to stale sprawnie się rozwijało.

Źródło: Artykuł Partnera

Logowanie i rejestracja