Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

Generacja C na brzegu sieci - jak na branżę IT wpłynie edge computing?
Generacja C na brzegu sieci - jak na branżę IT wpłynie edge computing?

Szacuje się, że do 2021 r. internetowy ruch generowany przez urządzenia mobilne wzrośnie czterokrotnie, a transfer związany ze strumieniowym wideo i grami online - pięciokrotnie. Coraz więcej danych nie tylko pobieramy z internetu, ale także przesyłamy. Do tego dochodzi rosnąca popularność urządzeń, które generu...

Czytaj więcej...

Czy polskie MŚP są gotowe na chmurę?
Czy polskie MŚP są gotowe na chmurę?

Tylko 11% polskich firm korzystało z usług w chmurze publicznej w 2018 roku. Średnia dla Unii Europejskiej była ponad dwa razy wyższa (26%), a Finlandia zanotowała rekordowy wynik 65%. Dynamiczny wzrost ilości danych, zmiany wymagań klientów czy regulacje takie jak RODO przyspieszają proces cyfryzacji w przedsię...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2021 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2021 roku

Certyfikacja jest doskonałym narzędziem rozwoju zawodowego. Większość decydentów IT twierdzi, że posiadanie pracownika z dodatkowymi umiejętnościami i wkładem wniesionym dzięki certyfikacji stanowi znaczną wartość ekonomiczną dla firmy. Koniec roku może stanowić doskonały impuls do zmian (również w obrębi...

Czytaj więcej...

The SysAdmin DOJO Podcast - ekspercka wiedza ze świata IT
The SysAdmin DOJO Podcast - ekspercka wiedza ze świata IT

Coraz większą popularność zyskują podkasty. Nie są tak angażujące jak różnorodne filmiki tematyczne, tym samym możemy je odsłuchać w trakcie domowych czynności, joggingu, spaceru czy nawet prowadząc samochód. Dla mnie największą wartość stanowią audycje związane z pracą zawodową i zainteresowaniami, inspi...

Czytaj więcej...

Cloud Computing motorem innowacji
Cloud Computing motorem innowacji

W ciągu najbliższych trzech lat wydatki na chmury publiczne wzrosną niemal dwukrotnie i wyniosą nawet 370 mld dolarów, donosi najnowszy raport opracowany przez IDC. Szacuje się, że już w 2019 r. osiągną zawrotna kwotę 210 mld. Boom na rozwiązania chmurowe napędza przede wszystkim biznesowa gonitwa za nowymi prod...

Czytaj więcej...

Trzy czwarte firm wraca z chmury publicznej do prywatnej
Trzy czwarte firm wraca z chmury publicznej do prywatnej

To, jak rozwijała się infrastruktura chmur obliczeniowych w ciągu ostatnich 15 lat, jest jednym z fenomenów i najważniejszych w historii przykładów konwergencji rozwiązań obliczeniowych i komunikacyjnych. Dzięki tego typu platformom przedsiębiorstwom zapewniona została niespotykana wcześniej możliwość szy...

Czytaj więcej...

Aktualności

System ITSM - jak wybrać?

System ITSMITSM to narzędzie służące do zarządzania usługami IT. Wykorzystuje się go w przedsiębiorstwach, aby analizować wszelkie potrzebny, problemy i role. System ITSM wybiera się głównie w zależności od wielkości firmy i jej możliwości rozwoju. Jakie są inne wymagania? Na co warto zwrócić uwagę wybierając narzędzia ITSM? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w artykule.

Definicja ITSM

System ITSM to skrót od wyrażenia Information Technology Service Management. W angielskiej nazwie podane jest dokładne znacznie całego ITSM. Jego zadaniem jest zarządzanie usługami IT, aby te były dobrze zoptymalizowane. To przyczynia się do polepszenia jakości pracy, jej tempa i niwelacji wielu problemów. Praca z ITSM jest szybsza i o wiele wydajniejsza.

Skuteczność ITSM

Dobrze skonfigurowane i obsługiwane narzędzia ITSM przysłużą się firmie na lata. Skuteczne wdrożenie ITSM wymaga przygotowań, nawet takich w postaci zatrudnienia nowych, wykwalifikowanych pracowników. To wszystko jednak się opłaca, ponieważ dobrze dobrany system ITSM pomaga kontrolować wszystkie narzędzia w organizacji. Korzystne zmiany widoczne są w trakcie użytkowania gołym okiem.

Wybór systemu ITSM

Idealne dopasowanie systemu ITSM do przedsiębiorstwa wymaga dokładnego poznania potrzeb i specyfiki działu IT. Do tego należy pomyśleć o wielkości firmy, jej planach rozwojowych, możliwościach finansowych i świadomości w branży informatycznej. Aby w pełni wykorzystać możliwości narzędzi ITSM, należy znać model funkcjonowania całego przedsiębiorstwa oraz mieć wiedzę techniczną na takim poziomie, by swobodnie używać systemu ITSM.

Przy wyborze narzędzi ITSM należy przede wszystkim wziąć pod uwagę cele firmy. Jeśli przedsiębiorstwo stale chce się rozwijać i rozrastać, a u jego podstaw leżą usługi IT, warto wziąć pod uwagę skorzystanie z systemu ITSM. Przed zdecydowaniem się na korzystanie z takiej usługi warto zadać sobie kilka pytań, które ułatwią wybór narzędzi ITSM. Pod uwagę należy wziąć przede wszystkim: licencję, koszty wdrożenia i instalacji, komfort pracowników, raportowanie, standardy ITIL oraz problemy pracowników.

Ważnym aspektem używania ITSM są właśnie pracownicy. System ma na celu ułatwienie im pracy, a nie jej utrudnianie. Przy wyborze narzędzi ITSM warto wziąć pod uwagę wiedzę pracowników, ich stosunek do systemu i zmian oraz wszelkiego rodzaju wskazówki, które mogą sprawić, że system ITSM będzie działać jeszcze lepiej. Każda informacja jest ważna, aby całość działała sprawnie i przynosiła jak najwięcej korzyści.

Wszystkie informacje systemie ITSM zdobędą Państwo dzięki firmie Optimatis, zajmującej się narzędziami i systemami tego typu. Dzięki nim dobrać można idealne narzędzia ITSM do swojego przedsiębiorstwa, aby to stale sprawnie się rozwijało.

Źródło: Artykuł Partnera

Logowanie i rejestracja