Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Aktualności

Tożsamość cyfrowa jest co kilka minut przedmiotem licytacji

IdentityIrlandzka Rada Swobód Obywatelskich (ICCL) sygnalizuje w raporcie „The Biggest Data Breach” poważny problem jakim jest naruszenie prywatności podczas licytacji stawek reklamowych w czasie rzeczywistym.  Mechanizmy śledzące internautów oraz ich lokalizacje odnotowują każdego dnia 294 miliardy przypadków w USA oraz 197 miliardy w Europie.

Strony internetowe, dostawcy Internetu i brokerzy danych, rejestrują zachowanie internautów, łączą wiele źródeł i tworzą wirtualne profile użytkownika. Następnie sprzedają profil reklamodawcom, którzy bombardują „ofiarę”  wiadomościami, kolorowymi reklamami czy krótkimi filmami wideo. Im bardziej szczegółowy profil, tym jest on cenniejszy dla reklamodawców.

Według ICCL tożsamość cyfrowa internauty jest licytowana przez reklamodawców w czasie rzeczywistym za każdym razem, kiedy trafia na stronę wyświetlającą reklamy. Przeciętnemu Amerykaninowi zdarza się to 747 razy dziennie, zaś Europejczykowi 376 razy dziennie. Nieco niższe liczby w Europie są spowodowane surowymi warunkami prywatności narzuconymi przez RODO. Tak czy inaczej dane osobowe mieszkańca USA lub Unii Europejskiej są licytowane i sprzedawane co kilka minut. Zdaniem ICCL mamy do czynienia z największym wyciekiem danych w historii, na dodatek powtarzanym codziennie.

Jak wynika z raportu ICCL jedynie w Stanach Zjednoczonych oraz Europie firmy zajmujące się licytacją w czasie rzeczywistym zarobiły w ubiegłym roku 117 miliardów dolarów. Jednakże rzeczywiste liczby mogą być jeszcze większe, ponieważ badanie nie obejmuje innych części świata i obejmuje sieci reklamowe Google i Microsoft, ale pomija gigantów, takich jak Amazon i Facebook.

"Przeciętny internauta pozostawia po sobie cyfrowy ślad, a zarządzanie nim może być czasochłonne. Brokerzy danych polują na tego typu informacje, a ich wymazanie z wirtualnej przestrzeni może być niezwykle trudne. Jest jednak kilka sposobów, aby chronić swoją prywatność. Nie należy podawać swoich danych osobowych, tam gdzie nie jest to konieczne. Warto korzystać z wirtualnej sieci prywatnej VPN, a także przeglądarki w trybie prywatnym" - doradza Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce.

Osobną kwestią jest użycie rozwiązania do ochrony tożsamości cyfrowej (DIP). To narzędzie automatycznie wyszukuje ujawnione dane osobowe w Internecie, w tym w Darknecie, a także natychmiast ostrzega o naruszeniu prywatności. Może również pomóc znaleźć i usunąć stare konta oraz skontaktować się z brokerami danych w celu legalnego usunięcia informacji.

Źródło: Bitdefender

Logowanie i rejestracja