Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Aktualności

Szefowie ds. bezpieczeństwa IT ignorują zgłoszenia wewnętrzne

SecurityEksperci prawni oraz specjaliści od bezpieczeństwa IT apelują, by firmy przywiązywały większą uwagę do wewnętrznych skarg dotyczących cyberzagrożeń. W innym przypadku powstrzymanie nasilających się cyberataków będzie niemożliwe.

Szefowie ds. bezpieczeństwa IT są coraz bardziej świadomi osobistego ryzyka po głośnych włamaniach hakerów do takich firm jak Twitter czy Uber Technologies. To powinno poprawić procedury związane z ochroną IT sieci oraz urządzeń, a czasami całkowicie przedefiniować politykę bezpieczeństwa. Jednak uczestnicy WSJ Pro Cybersecurity Forum, które odbyło się w bieżącym tygodniu, wyrazili zaniepokojenie faktem, iż wiele firm nadal nie wyciąga żadnych wniosków ze skarg zgłaszanych przez pracowników informujących o nieprawidłowościach występujących w sferze bezpieczeństwa IT.

"W czasach, kiedy organizacje posiadają procedury sygnalizowania nielegalnych działań, takich jak molestowanie seksualne i dyskryminacja, kwestiom związanym z cyberbezpieczeństwem nie zawsze poświęca się taką samą uwagę. Jeśli pojawiają się zawiadomienia, nie są one rozpatrywane jako zgłoszenia od sygnalistów" - mówi Avi Gesser z firmie prawniczej Debevoise & Plimpton.

We wrześniu bieżącego roku były szef ochrony Twittera, Peiter Zatko, zeznał przed Senacką Komisją Sądownictwa USA, iż gigant mediów społecznościowych miał dość luźne standardy bezpieczeństwa danych. Z jego zeznań wynika, że Twitter nie chronił prywatności swoich użytkowników i wprowadzał w błąd opinię publiczną, nie informując o swoich problemach ze spamem i kontami botów. Twitter odrzucił zarzuty.

Co ciekawe, Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych pozwał w tym roku dwóch kontrahentów rządowych na podstawie ustawy o fałszywych roszczeniach za niedociągnięcia związane z cyberprzestrzenią. Z kolei w październiku federalna ława przysięgłych uznała Joe Sullivana, byłego dyrektora ds. bezpieczeństwa w Uber Technologies, za winnego w sprawie niezgłoszenie cyberwłamania władzom federalnym w 2016 roku. Grozi mu do ośmiu lat więzienia.

"Szefowie ds. bezpieczeństwa IT zrobiliby wiele dobrego, gdyby pomyśleli o udokumentowaniu wszystkich wniosków składanych do zarządu, zawierających sugestie o zwiększenie inwestycji na cyberochronę. Wówczas byłoby wiadomo, kiedy odmówiono środków lub zapewnione są za późno" - tłumaczy Todd Fitzgerald, wiceprezes ds. strategii cyberbezpieczeństwa w Cybersecurity Collaborative.

Ankieta przeprowadzona w czasie WSJ Pro Cybersecurity Forum wykazała, że większość zarządów firm nie jest informowana o zagrożeniach i nieprawidłowościach w sieci.

"Problem przepływu informacji w firmach na temat potencjalnych cyberzagrożeń, istnieje także w polskich firmach. Pracownicy bardzo rzadko informują o tego typu zdarzeniach. Jednak trudno powiedzieć na ile wynika to z tego, iż nie utożsamiają się z firmą, a na ile z tego, że wysyłane przez nich sygnały są po prostu ignorowane. Moim zdaniem dobrym rozwiązaniem byłoby stworzenie w organizacjach czegoś w rodzaju systemu badania skarg na temat cyberzagrożeń. To pozwoliłoby niejednokrotnie wskazać winnych naruszeń, w tym także odpowiedzialnych za procesy decyzyjne szefów IT oraz zarząd" - podsumowuje Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender.

Źródło: Bitdefender

Logowanie i rejestracja