W zeszłym roku liczba użytkowników Internetu w Polsce stanowiła aż 87% całej populacji, jak podaje raport firmy Hootsuite. Chętnie korzystamy z sieci, jednak znacznie spada nasze zaufanie w stosunku do portali społecznościowych. W odbudowaniu go nie pomogą ostatnie działania właściciela Facebook'a. Firma Meta została ukarana za naruszenie unijnych zasad prywatności. Warto zadać sobie pytanie, jakie działania powinny być podjęte, aby internauci czuli się bezpiecznie w sieci?
Kryzys zaufania do mediów społecznościowych rośnie. Według badania przeprowadzonego przez IBRIS i Instytut Badania Mediów Społecznościowych, w 2022 roku ponad 40% Polaków przyznało, że nie ufa mediom społecznościowym. Zpoczątkiem tego roku Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) nałożyła karę na Metę. Ten komitet jest głównym organem nadzorczym największych firm technologicznych z Doliny Krzemowej, w tym również Mety. Wedle unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych organizacja nie powinna nakłaniać swoich użytkowników do akceptacji spersonalizowanych reklam. Ze względu na to wykroczenie firmę ukarano kwotą o wartości ponad 1,8 mld zł.
Więcej informacji znajdziesz w materiale opracownym przez Ewelinę Ciach, Senior Solution Consultant w firmie Medallia.
Przeczytaj koniecznie:
-> Twoje dane są jak Twoje pieniądze - nie daj się z nich okraść