Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Nokia przedstawia nową strategię i identyfikację wizualną

NokiaW trakcie targów MWC Barcelona 2023, Nokia przedstawiła nową, zaktualizowaną strategię rozwoju firmy i technologii, a także zaprezentowała odświeżoną identyfikację wizualną marki. Zmiany te są częścią długoterminowej transformacji strategii firmy, w której będzie się ona skupiać m.in na dalszej modernizacji sieci, w tym sieciach 6G i chmurze obliczeniowej.

Cyfryzacja biznesu obecna jest już w każdej branży - pozwala firmom na poprawę efektywności, elastyczności pracy i produktywności w zrównoważony sposób. Sieci mają fundamentalne znaczenie dla tej transformacji, a Nokia jest wyjątkowo dobrze spozycjonowana by odegrać w niej kluczową rolę dzięki najlepszemu w swojej klasie portfolio produktów dla sieci stacjonarnych, mobilnych i chmurowych.

"Dostrzegamy potencjał transformacji cyfrowej, która może przekształcić biznes, przemysł i społeczeństwo, dając możliwość znacznego zwiększenia produktywności, zrównoważonego rozwoju i dostępności. Nasza wiodąca na rynku technologia sieci krytycznych jest coraz bardziej potrzebna klientom i partnerom w każdej branży" - mówi Pekka Lundmark, prezes i dyrektor generalny firmy Nokia. "Widzimy przyszłość, w której sieci przekraczają granice łączenia ludzi i rzeczy. Są one adaptowalne, autonomiczne i wykorzystywane w miarę potrzeb. Są to sieci, które czują, myślą i działają oraz maksymalizują możliwości cyfryzacji".

Dziś dzielimy się naszą zaktualizowaną strategią firmy i technologii, koncentrując się na uwolnieniu wykładniczego potencjału sieci - pionierskiej przyszłości, w której sieci spotykają się z chmurą. Aby zasygnalizować i podkreślić te ambicje, odświeżamy naszą markę, aby odzwierciedlała to, kim jesteśmy dzisiaj - liderem innowacji technologicznych B2B. Oto Nokia, ale nie taka, jaką świat widział nas wcześniej.

Odświeżona strategia firmy
Nokia kontynuuje realizację swojej trzyetapowej strategii, której celem jest zapewnienie zrównoważonego, zyskownego wzrostu. Po zakończeniu fazy resetu, Nokia będzie nadal przyspieszać, kładąc jednocześnie fundamenty pod fazę skalowania (jako niekwestionowany lider technologii) i poszerzenia bazy klientów.

Nowa strategia Nokii koncentruje się na dalszym rozwoju w sześciu obszarach:
• Wzrost udziału w rynku operatorskim dzięki przywództwu technologicznemu
• Zwiększenie udziału klientów typu Enterprise w strukturze obrotów
• Aktywne zarządzanie portfelem, w celu zapewnienia wiodącej pozycji w każdym segmencie, w którym Nokia decyduje się działać
• Wykorzystanie szans z sektorów spoza urządzeń mobilnych do monetyzacji własności intelektualnej firmy oraz dalsze inwestowanie w R&D dla potrzeb Nokia Technologies
• Wdrożenie nowych modeli biznesowych, takich jak dostarczanie rozwiązań jako usługa
• Rozwój ESG jako przewagi konkurencyjnej by stać się „zaufanym dostawcą z wyboru” w branży

Aby zrealizować te cele, Nokia wykorzystuje cztery kluczowe czynniki: inwestycje w zasoby ludzkie, inwestycje w badania i rozwój zwłaszcza w kluczowych i przyszłościowych dziedzinach, takich jak 6G; digitalizację własnych operacji w celu dalszej poprawy elastyczności i produktywności; oraz odświeżenie identyfikacji wizualnej marki.

Strategia technologiczna
Zaktualizowana strategia technologiczna firmy Nokia szczegółowo opisuje, w jaki sposób sieci będą musiały ewoluować, aby sprostać wymaganiom ery metaverse. W miarę jak świat będzie podążał w kierunku coraz większego uzależnienia od łączności, sieć stanie się podstawą wszystkiego co cyfrowe, a jej wydajność będzie równie istotna, jak jej dostosowanie do potrzeb. Cechy tradycyjnych sieci będą musiały zostać zintegrowane z elastycznością i skalowalnością chmury.

Takie sieci, które czują, myślą i działają, mają potencjał, aby umożliwić cyfrową transformację każdej branży. Nokia jest dobrze przygotowana do przewodzenia tej transformacji dzięki swojemu bogatemu portfolio najlepszych rozwiązań oraz wiodącym w branży badaniom nad przełomowymi rozwiązaniami prowadzonym przez Nokia Bell Labs.

Odświeżenie wizualizacji
Zgodnie z uaktualnioną strategią firmy, Nokia odświeża swój brand, aby pokazać, kim jest obecnie: liderem innowacji technologicznych B2B realizującym potencjał cyfrowy w każdej branży. Nowa identyfikacja wizualna podkreśla wartość, jaką wnosi Nokia - wiedzę o sieciach, przywództwo technologiczne, pionierskie innowacje i współpracę partnerską.

Nowe logo firmy symbolizuje energiczną, dynamiczną i nowoczesną Nokię, ukazując jej wartości i cel. Zostało ono zaprojektowane jako symbol współpracy, która zdaniem firmy Nokia ma kluczowe znaczenie dla zrealizowania wykładniczego potencjału sieci: odblokowania korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju, produktywności.

Źródło: Nokia

Logowanie i rejestracja