Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Nowe technologie oddają kontrolę w ręce ludzi a rezultaty są zaskakujące

TechnologiaPo kilku latach globalnej destabilizacji obecnie ludzie zyskują lepszy dostęp do nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), internet rzeczy (Web3) i tokenizacja, które kształtują nowy wymiar w sferach kreatywności, społeczności internetowych oraz tożsamości cyfrowej. Jak wynika z raportu Accenture Life Trends 2023 wpływa to na zachowania konsumentów, dlatego przedsiębiorstwa powinny przygotować się do zmian dotychczasowych modeli biznesowych. Raport Life Trends 2023 identyfikuje pięć globalnych trendów, które będą wpływać na biznes, kulturę i społeczeństwo w 2023 roku.

Nasze życie codzienne ulega istotnym zmianom: od adaptacji do życia w „wiecznokryzysie”, przez rosnącą popularność społeczności internetowych, po utratę korzyści związanych z pracą stacjonarną, a także wykorzystywanie sztucznej inteligencji do zwiększania kreatywności. W konsekwencji tych zmian - jak dowodzi raport Accenture - przedsiębiorstwa będą funkcjonować w zupełnie nowych realiach.

"Żyjemy w czasach permanentnego kryzysu, w poczuciu ciągłej niepewności i nieustannych zmian. Dynamiczne zmiany dotyczą również potrzeb konsumenckich, do których firmy - koncentrując się na życiu swoich klientów, jego zmiennych okolicznościach oraz priorytetach - muszą się dostosować. Perspektywie „życiocentryczności”, tj. umieszczeniu w centrum zainteresowań przedsiębiorstw życia konsumentów, z całą jego złożonością oraz niepewnością, a także uznaniu jego wpływu na decyzje zakupowe, potrzeby, zachowania oraz nastroje współczesnych konsumentów, poświęcony jest Playbook Accenture The Life-Centricity. W tej perspektywie osadzony jest również tegoroczny raport Accenture Life Trends 2023, prezentujący pięć głównych trendów, które będą wpływać na układ sił pomiędzy firmami a konsumentami w 2023 roku" - mówi Rainer Balensiefer, dyrektor zarządzający Accenture Song w Polsce.

Tegoroczny raport Accenture Song, do którego wizualizacji wykorzystano sztuczną inteligencję, został opracowany przez międzynarodowy zespół projektantów, pracowników kreatywnych, specjalistów od technologii, socjologii oraz antropologii. Przedstawia następujące trendy i zjawiska, na które firmy powinny zwrócić uwagę w 2023 roku:

1. I will survive - Świat przechodzi od jednej globalnej katastrofy do drugiej, ale jak pokazuje historia ludzkości, człowiek adaptuje się do trudnych warunków korzystając z reakcji walki, ucieczki, koncentracji lub zamrożenia. Sposób, w jaki ludzie poradzą sobie z życiem w permanentnym kryzysie, wpłynie na ich decyzje zakupowe, postrzeganie marek oraz pracodawców.

2. I’m a believer - W niepewnym świecie ludzie szukają miejsc, do których przynależą. Dlatego marki nowej generacji będą rodzić się jako wspólnoty, redefiniując lojalność i współudział w ich budowaniu. Dla przykładu, zdecydowana większość badanych, w ciągu ostatnich sześciu do dziewięciu miesięcy, spróbowała nowego hobby lub dołączyła do nowych społeczności. Trzy zjawiska wspierają ten trend:

•  Silne wspólnoty na platformach takich jak: Reddit, Discord i Twitch.
•  Token-gating: dostęp zarezerwowany wyłącznie dla posiadaczy tokenów.
•  Kolekcjonowanie: digital art, autografy, karty i inne.

3. As it was - Debata na temat powrotu do pracy stacjonarnej trwa. Jasne jest jednak, iż obecna sytuacja nie jest korzystna dla wszystkich. Każdemu z nas brakuje takich aspektów pracy stacjonarnej, jak osobisty kontakt czy możliwość bezpośredniego przekazywania wiedzy młodszym stażem kolegom. Bez osobistego, fizycznego zaangażowania, firmy mogą stracić pozycję mentora mobilizującego pracowników do innowacyjności, rozwoju i integracji. Nadszedł czas, aby liderzy stworzyli nowe plany godzące sprzeczne interesy.

4. OK, creativity - Technologia AI stała się ogólnodostępna i szeroko wykorzystywana w procesie twórczym. Sieci neuronowe wspierają kreowanie treści i obrazów, nie wymagając od użytkowników indywidualnego wysiłku, ani umiejętności. Firmy będą musiały szukać sposobów wyróżnienia się w morzu generowanych przez AI przekazów i wykorzystywać ją do rozwoju swojej innowacyjności.

5. Signed, sealed, delivered - Sposoby korzystania (także nieuczciwe) z danych osobowych od dawna wymagają transformacji. Brak transparentności firm w budowaniu cyfrowych doświadczeń klientów, przekłada się na brak zaufania ze strony konsumentów. Wkrótce, dzięki cyfrowym portfelom zawierającym tokeny (m.in. jako metodę płatności, identyfikator lub kartę lojalnościową), klienci odzyskają kontrolę nad tym, jakie dane udostępniają lub sprzedają w sieci. To dobra wiadomość dla firm. Dane przekazane dobrowolnie mają większą wartość niż informacje pochodzące od podmiotów trzecich, które w świecie bez cookies będą blokowane.

"Ludzie, doświadczając kryzysów w różnych sferach i sytuacjach, odczuwają naturalną potrzebę zachowania kontroli. W tym celu najczęściej muszą coś zmienić, a te zmiany mają nieodzowny wpływ na firmy i organizacje. Nie musi jednak on być niekorzystny. Zrozumiany i umiejętnie pokierowany, pozwoli na nowo budować relacje, rozwijać technologie, tworzyć nowe przestrzenie. Upowszechnianie się i demokratyzacja zaawansowanych, i dotychczas dostępnych tylko dla wykwalifikowanych specjalistów technologii takich jak AI, może również mieć znaczący wpływ nie tylko na poczucie stabilności i kontroli jutra wśród ludzi, ale również może przemodelować relacje i układ sił między firmami i ich klientami. Jesteśmy świadkami złożonej rewolucji, która sprawia, że nadążanie za zmianami, przewidywanie trendów i odważne sięganie po nieznane dotąd powszechnie technologie wpisują się w DNA firm i konsumentów" - Krzysztof Ślęczka, dyrektor zarządzający obszarem Consumer Goods and Services w Accenture w Polsce.

Pełny raport Accenture Life Trends 2023, który zawiera wskazówki dla firm i liderów, dostępny jest pod tym adresem.

Źródło: Accenture

Logowanie i rejestracja