Pierwsze 72 godziny po ataku są kluczowym okresem dla zespołów reagowania na incydenty. Dlatego WithSecure wprowadza na rynek nową gamę usług związanych z cyberbezpieczeństwem. W ramach oferowanych pakietów firma zapewnia nieprzerwane monitorowanie incydentów oraz pełne wsparcie ekspertów w zakresie odpowiedzi na nie.
Outsourcing reagowania na cyberzagrożenia
Wraz z rozwojem rozwój usług chmurowych reagowanie na incydenty staje się coraz trudniejsze. Dostęp do potrzebnych umiejętności jest ograniczony ze względu na niedobór specjalistów na rynku. Obowiązki dotyczące bezpieczeństwa dzielone są z dostawcami usług, co utrudnia precyzyjny podział odpowiedzialności.
"Tylko jedna na pięć firm ma plan reagowania na incydenty. Zazwyczaj są to duże przedsiębiorstwa z dobrze rozwiniętymi zabezpieczeniami. Firmy średniej wielkości rzadko dysponują odpowiednimi zasobami by opracować taki plan wewnętrznie. Reagowanie na incydenty to usługa, która doskonale nadaje się jednak do outsourcingu. Nasza oferta skierowana jest głównie do sektora MŚP. Pomaga w zwiększaniu odporności na każdego rodzaju cyberataki, w tym te w chmurze" - podkreśla Paul Brucciani, doradca ds. cyberbezpieczeństwa w WithSecure.
Trzy powiązane usługi reagowania
Nowa oferta WithSecure obejmuje trzy powiązane ze sobą usługi:
• Incident Readiness (gotowość na incydenty) - celem usługi jest zwiększanie gotowości do reagowania bez zakłócania innych wykonywanych operacji;
• Incident Response Retainer (wsparcie w reagowaniu na incydenty) - zapewnia priorytetowy dostęp do ekspertów ds. reagowania, ze szczególnym naciskiem na pierwsze 72 godziny po incydencie. Dotyczy to także wydarzeń o szerszym zasięgu i innych okresów dużej liczby zapytań.
• Emergency Incident Response Support (wsparcie w nagłych sytuacjach) - infolinia Incident Response, pomagająca firmom zgłaszającym potrzebę pomocy 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.
Kluczowe są pierwsze 72 godziny
Czas tuż po ataku, konkretnie pierwsze 72 godziny, to okres decydujący dla minimalizacji negatywnych skutków incydentu.
"To etap, w którym można ograniczyć bezpośrednie konsekwencje ataku, kluczowy również w kontekście dopełniania obowiązków związanych z RODO. Zgodnie z ustawą, firmy muszą zgłaszać incydenty właśnie w ciągu 72 godzin. Bez efektywnej i szybkiej reakcji organizacje mogą napotkać problemy z pełnym zrozumieniem rozmiaru incydentu i określeniu dalszych działań naprawczych" - dodaje Brucciani.
Źródło: WithSecure