Barracuda Networks, producent rozwiązań z obszaru bezpieczeństwa IT, zintegrował możliwości sztucznej inteligencji ze swoim portalem dla partnerów. Nowy asystent AI wspiera firmy partnerskie i pomaga im oszczędzać czas oraz działać bardziej produktywnie. Barracuda stała się tym samym jednym z pierwszych dostawców rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo, który wykorzystuje sztuczną inteligencję w komunikacji z siecią partnerską.
Korzystając z Barracuda AI Assistant, partnerzy mogą szukać informacji o rozwiązaniach firmy Barracuda, o programie partnerskim oraz o zasobach dostępnych w portalu. Dzięki temu szybciej uzyskują dostęp do narzędzi i danych potrzebnych im w codziennym wsparciu klientów.
Partnerzy mogą również zapytać Asystenta AI o konkretne produkty i uzyskiwać odpowiedzi w czasie rzeczywistym, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki udzielonym odpowiedziom są w stanie prowadzić bardziej efektywne rozmowy sprzedażowe z potencjalnymi i obecnymi klientami.
"Asystent AI, którego wprowadziliśmy do portalu dla partnerów, może zaproponować dobre pytania otwierające spotkanie sprzedażowe, wymienić kluczowe korzyści z wdrożenia konkretnych rozwiązań, np. Barracuda XDR, czy wskazać, jakie platformy wirtualizacyjne są obsługiwane przez CloudGen Firewall. Lista pytań do naszej sztucznej inteligencji jest właściwie nieskończona i zależy od wyobraźni i potrzeb partnerów. Asystent AI pomoże im przygotować się do spotkań, a także rozwiać wątpliwości ze strony klientów. Co ważne, nowe narzędzie znacząco ułatwia wyszukiwanie informacji w Barracuda Campus" - mówi Mateusz Ossowski, CEE Channel Manager w Barracuda Networks.
Narzędzie wspomagane przez sztuczną inteligencję wykorzystuje w swoim działaniu materiały szkoleniowe Barracuda Networks, między innymi Przewodnik po Programie Partnerskim, podręczniki sprzedażowe, karty produktów, e-booki firmowe i inne pliki. Na ich podstawie przygotowuje szczegółowe odpowiedz na zadane pytania, wraz z podaniem źródła informacji.
"To bardzo nowoczesne narzędzie, które w znaczący sposób przyspieszy pracę naszych partnerów. Przede wszystkim nie będą musieli już samodzielnie przeglądać wszystkich dostępnych materiałów, by znaleźć zawsze aktualne odpowiedzi na pytania swoje lub klientów. Dodatkowo będą mieli szansę poznać zupełnie nowe źródła informacji, o których istnieniu mogli nie wiedzieć lub zapomnieć, a które mogą się okazać przydatne w różnych sytuacjach biznesowych" - dodaje Mateusz Ossowski.
Nowy program partnerski Barracuda Networks, opierający się na zasadzie wspólnego sukcesu, został uruchomiony w grudniu 2023 r. Producent wspiera resellerów w zakresie odsprzedaży swoich rozwiązań, oferowania ich w modelu usług zarządzanych (MSP) oraz tworzenia platform marketplace. Program oferuje trzy poziomy zaangażowania: Premier, Preferred i Authorized. Mogą z niego korzystać firmy na całym świecie.
Źródło: Barracuda Networks