Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Proaktywne zarządzanie punktami końcowymi, a satysfakcja pracowników IT

IT ManagementW dynamicznie rozwijającym się środowisku pracy, sprawnie działające systemy informatyczne są niezbędne do utrzymania wysokiej wydajności i satysfakcji pracowników. Niestety, wadliwe działanie technologii może prowadzić do poważnych problemów, które wpływają na efektywność pracy oraz morale zespołu. Pracownicy często napotykają na sytuacje związane z powolnym działaniem systemów operacyjnych, awariami oprogramowania czy trudnościami w dostępie do niezbędnych zasobów. Zakłócenia te nie tylko wpływają na produktywność, ale również powodują niezadowolenie wśród użytkowników końcowych.

Z raportu Deloitte 2024 Global Human Capital Trends wynika, że aż 70 proc. pracowników uważa swój kontakt z technologią za bezpośredni czynnik wpływający na satysfakcję z pracy. Podobne wnioski przedstawia raport Future Of The Work Trends firmy Gartner, które wskazują, że organizacje inwestujące w poprawę cyfrowych doświadczeń użytkowników końcowych (Digital User Experience - DEX) odnotowują wyższy poziom zaangażowania, a także lojalności pracowników. W kontekście rosnącej złożoności infrastruktury IT oraz hybrydowych modeli pracy, zarządzanie doświadczeniami użytkowników staje się nieodzownym elementem strategii IT przedsiębiorstw.

Wpływ wadliwego działania IT na wydajność i zadowolenie pracowników
Problemy techniczne mogą mieć daleko idące konsekwencje dla organizacji. Z danych zebranych w ankiecie przeprowadzonej przez Robert Half Technology wynika, że przeciętny pracownik traci około 22 minut dziennie na rozwiązywanie problemów związanych z IT. To przekłada się na znaczące straty czasu i zasobów, które mogłyby być wykorzystane na bardziej produktywne zadania. Co więcej, badania pokazują, że 45 proc. wszystkich projektów informatycznych jest przekładanych z powodu braku odpowiednich środków i zasobów ludzkich.

„Współczesne stanowiska pracy wymagają niezawodności jeśli chodzi o systemy IT. Awaryjna technologia ma wymierny i negatywny wpływ nie tylko na produktywność ale i zadowolenie pracowników. Dlatego bardzo ważne jest »proaktywne« podejście do zarządzania punktami końcowymi” - twierdzi Sebastian Wąsik, Country Manager baramundi software na Polskę.

Jak poprawić cyfrowe doświadczenia użytkowników końcowych?
„Aby mieć wpływ na poziom zadowolenia użytkowników końcowych, organizacje powinny wdrożyć odpowiednie narzędzia i strategie. Kluczowym elementem jest monitorowanie doświadczeń związanych z cyfrową działalnością (Digital Experience Monitoring - DEM), które pozwala na bieżącą analizę wydajności systemów i wykrywania potencjalnych problemów nim wpłyną one na pracę użytkowników. Proaktywne zarządzanie incydentami to podstawa nowoczesnego IT. Dzięki zaawansowanym modułom monitorującym i analizującym możemy szybko wykrywać i rozwiązywać problemy techniczne, zanim doświadczy ich użytkownik, co pozwala uniknąć frustracji pracowników i zwiększa ich produktywność” - dodaje Sebastian Wąsik.

Rozwiązania takie jak DEX, których celem jest zarządzanie doświadczeniami użytkowników końcowych, umożliwiają administratorom IT nie tylko monitorowanie stanu systemów oraz otrzymywanie informacji zwrotnych od użytkowników, ale również podejmowanie działań naprawczych w czasie rzeczywistym.

Korzyści płynące z proaktywnego zarządzania IT
„Proaktywne podejście do zarządzania urządzeniami końcowymi to klucz do sukcesu” - podkreśla Country Manager baramundi software. „Dzięki temu nasi klienci mogą zapewnić pracownikom stabilne i wydajne środowisko pracy, co przekłada się na ich większe zaangażowanie i satysfakcję z pracy” - dodaje Wąsik. Ponadto, analiza danych pozyskiwanych z punktów końcowych pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników oraz dostosowanie infrastruktury IT do ich oczekiwań, co przekłada się na większą elastyczność organizacji oraz na lepsze wykorzystanie zasobów.

W oczekiwaniu na przyszłość
Inwestycja w poprawę cyfrowych doświadczeń użytkowników końcowych może okazać się kluczowym czynnikiem sukcesu organizacji. Zarządzanie w oparciu o ich opinie oraz wrażenia to nie tylko kwestia technologii, ale przede wszystkim strategii biznesowej. Współczesne organizacje powinny inwestować w narzędzia i rozwiązania, które pozwolą im proaktywnie zarządzać punktami końcowymi oraz zapewnić pracownikom niezawodne środowisko pracy. „Zadowolenie użytkowników to mniejsza presja na działy IT, a także większa produktywność całej organizacji” - podsumowuje ekspert baramundi.

W kontekście dynamicznie zmieniającego się rynku pracy oraz rosnących wymagań technologicznych warto zadać sobie takie pytania jak: czy infrastruktura IT w naszych przedsiębiorstwa spełniają oczekiwania pracowników oraz czy są one gotowe na przyszłość?

Źródło: baramundi software

Logowanie i rejestracja