Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Aż 95% firm obawia się o bezpieczeństwo w chmurze publicznej
Aż 95% firm obawia się o bezpieczeństwo w chmurze publicznej

Jak wynika z opublikowanego przez Fortinet dokumentu „2023 Cloud Security Report”, w chmurze publicznej znajduje się już ponad połowa danych prawie 40% ankietowanych przedsiębiorstw. W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy odsetek tych firm zwiększy się do 58%, co spowoduje, że wyzwań związanych z zabezpieczani...

Czytaj więcej...

Trójtorowe podejście do monitorowania centrów danych
Trójtorowe podejście do monitorowania centrów danych

Firmy korzystają z centrów danych, aby sprawnie obsłużyć duże ilości ruchu przychodzącego i wychodzącego oraz umożliwić płynną komunikację między partnerami biznesowymi. Centra danych są jednak mocno rozproszone geograficznie. Umożliwia to szybsze i bardziej niezawodne połączenie użytkownikom z całego świata, of...

Czytaj więcej...

Test wzmacniacza WiFi FRITZ!Repeater 3000 AX
Test wzmacniacza WiFi FRITZ!Repeater 3000 AX

Dzięki uprzejmości firmy AVM mieliśmy okazję przetestować kolejne urządzenie marki FRITZ! Tym razem do naszych rąk trafił jeden z najnowszych wzmacniaczy Wi-Fi od AVM, wspierający technologię Mesh - FRITZ!Repeater 3000 AX. Urządzenie to zagościło u nas na dłużej, ponieważ po kilku latach postanowiliśmy zmodyfikować śro...

Czytaj więcej...

AI as-a-service: jak chmura przyczyni się do powszechnego dostępu do AI?
AI as-a-service: jak chmura przyczyni się do powszechnego dostępu do AI?

W dynamicznie rozwijającym się świecie technologii, szczególną uwagę przykuwa wzrost rynku AI as-a-service, który, według prognoz Technavio, ma osiągnąć wzrost o 28 miliardów dolarów do 2027 roku. Ten imponujący rozwój jest bezpośrednio powiązany z rosnącym zapotrzebowaniem na rozwiąz...

Czytaj więcej...

VMware Tanzu Platform 10
VMware Tanzu Platform 10

Podczas konferencji VMware Explore 2024, firma Broadcom ogłosiła wprowadzenie VMware Tanzu Platform 10, platformy aplikacyjnej zbudowanej w oparciu o technologie chmurowe, która przyspiesza dostarczanie oprogramowania, zapewniając zespołom inżynierów lepsze zarządzanie i efektywność operacyjną, a jednocze...

Czytaj więcej...

12 najczęstszych błędów konfiguracji UTM-ów i jak ich unikać
12 najczęstszych błędów konfiguracji UTM-ów i jak ich unikać

Rozwiązania klasy UTM (Unified Threat Management) to zaawansowane narzędzia zabezpieczające brzeg sieci. Urządzenia o tyle ważne, że pozostają pierwszą i najważniejszą barierą ochronną przed zagrożeniami. Aby sprostać specyficznym potrzebom administracji publicznej (obejmującym ochronę danych wrażliwych, zapobieganie z...

Czytaj więcej...

Aktualności

Cyberhigiena na Black Friday

Hacker Black Friday Cyber MondayWedług raportu Sophos „State of Ransomware 2024” jedna na pięć firm doświadczyła w ubiegłym roku cyberataków z wykorzystaniem wiadomości e-mail zawierające złośliwe linki. To zagrożenie wzrasta w okresie wyprzedaży, a szczególnie w dni takie jak Black Friday czy Cyber Monday. Pracownicy, korzystając z komputerów służbowych do zakupów online, mogą nieświadomie klikać w podejrzane linki lub paść ofiarą phishingu, co naraża nie tylko ich dane osobiste, ale także bezpieczeństwo całej organizacji.

Chester Wisniewski, dyrektor ds. technologii w firmie Sophos, wskazuje na kilka praktyk z zakresu cyberhigieny, o których warto przypomnieć pracownikom w sezonie wyprzedaży.

Uwaga na fałszywe wiadomości
Oszuści wykorzystują zwiększoną aktywność zakupową do tworzenia fałszywych wiadomości mailowych, które mają przyciągnąć uwagę użytkownika. Z pozoru atrakcyjne oferty, w rzeczywistości mogą zawierać linki do fałszywych stron mających na celu wyłudzenie danych osobowych, haseł czy informacji o kartach płatniczych. Oszuści wykorzystują również popularność mediów społecznościowych i aplikacji czatowych, by docierać do potencjalnych ofiar.

Przeglądanie sieci bez reklam
Reklamy w sieci nie tylko mogą śledzić każdy ruch użytkownika i zbierać spore ilości informacji o jego nawykach, ale także są jednym z głównych źródeł złośliwych linków i zwodniczych treści w sieci. Aby się przed nimi chronić, warto rozważyć użycie narzędzia do ich blokowania - ad blocker. Może ono nie tylko podnieść poziom bezpieczeństwa podczas przeglądania treści, ale również przyspieszyć ładowanie stron i zmniejszyć zużycie transferu danych.

Nawyki zakupowe pod kontrolą
Aby zapobiec śledzeniu nawyków zakupowych, warto skorzystać również z trybu prywatnego lub incognito (różne określenia w zależności od używanej przeglądarki). Dzięki temu ciasteczka śledzące (pliki cookies) zostaną zablokowane, a historia przeglądania usunięta. Przydatne może być również rozszerzenie do przeglądarki, takie jak Privacy Badger, które blokuje śledzenie aktywności przez reklamodawców czy strony trzecie.

Mniej danych dla większej ochrony
Jeśli sklep umożliwia zakupy bez zakładania konta, warto skorzystać z tej opcji, zwłaszcza gdy użytkownik nie planuje regularnie korzystać z danej platformy handlowej. Dzięki temu można uniknąć konieczności tworzenia dodatkowych haseł, ograniczyć ilość danych osobowych przetwarzanych w sieci oraz zmniejszyć ryzyko wycieku informacji. Podobnie jest z zapisywaniem danych karty płatniczej na danej platformie. Chociaż wydaje się to być wygodnym rozwiązaniem, warto go unikać i wprowadzać te informacje wyłącznie podczas realizacji transakcji.

Warto również pamiętać o podstawach cyberhigieny: weryfikacji nadawcy wiadomości, unikaniu klikania w podejrzane linki, regularnym aktualizowaniu oprogramowania i zainstalowanych aplikacji, korzystaniu z programu antywirusowego czy stosowaniu dwuetapowej weryfikacji wszędzie, gdzie jest to możliwe. Takie działania pozwolą chronić firmę przez cały rok, a nie tylko od święta - nawet tego zakupowego.

Źródło: Sophos

Logowanie i rejestracja