Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

VMware Tanzu: Wielowarstwowa ochrona kontenerów
VMware Tanzu: Wielowarstwowa ochrona kontenerów

Rewolucja kontenerowa przyniosła nie tylko zwinność, ale i nowe wyzwania w obszarze bezpieczeństwa infrastruktury. Tym kwestiom poświęcono nowy dokument techniczny "Container Security in VMware Tanzu Platform. A Guide for InfoSec Teams", który pełni rolę kompleksowego przewodnika po tym, jak platforma Tanzu wdra...

Czytaj więcej...

5 kluczowych wniosków o GenAI i danych operacyjnych
5 kluczowych wniosków o GenAI i danych operacyjnych

Organizacje, które zastanawiają się nad tym, czy i kiedy wdrożyć generatywną sztuczną inteligencję (Generative Artificial Intelligence, GenAI) do swoich działań operacyjnych (Artificial Intelligence for IT Operations, AIOps), stają przed licznymi wyzwaniami. GenAI znajduje dziś zastosowanie niemal wszędzie, co s...

Czytaj więcej...

FRITZ!Smart Gateway i Amazon Echo - sterowanie głosem w inteligentnym domu
FRITZ!Smart Gateway i Amazon Echo - sterowanie głosem w inteligentnym domu

W dobie szybko rozwijających się technologii Smart Home coraz więcej użytkowników poszukuje rozwiązań, które pozwolą na wygodne i centralne zarządzanie inteligentnymi urządzeniami w domu. Połączenie bramki FRITZ!Smart Gateway z głośnikami Amazon Echo i asystentem Alexa to prosty sposób na wprowadze...

Czytaj więcej...

IDR i ITDR - innowacyjne podejścia do ochrony tożsamości
IDR i ITDR - innowacyjne podejścia do ochrony tożsamości

Według analityków IDC pod koniec ubiegłego roku funkcjonowało już pół miliarda aplikacji. Ich rosnąca liczba oraz złożoność udostępnianych przez nie API - interfejsów programistycznych aplikacji - sprawia, że aplikacje stają się one coraz bardziej atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców, kt&o...

Czytaj więcej...

Dlaczego warto wybrać Endpoint Central do zarządzania przedsiębiorstwem?
Dlaczego warto wybrać Endpoint Central do zarządzania przedsiębiorstwem?

Stworzony w 2005 roku, Endpoint Central (wcześniej znany jako Desktop Central) miał na celu zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki firmy zarządzają swoim IT. Przez prawie dwie dekady rozwijał się wraz z dynamicznie zmieniającymi się potrzebami nowoczesnych przedsiębiorstw. Jest dowodem na siłę nieustannej innowacji, oferu...

Czytaj więcej...

Aż 95% firm obawia się o bezpieczeństwo w chmurze publicznej
Aż 95% firm obawia się o bezpieczeństwo w chmurze publicznej

Jak wynika z opublikowanego przez Fortinet dokumentu „2023 Cloud Security Report”, w chmurze publicznej znajduje się już ponad połowa danych prawie 40% ankietowanych przedsiębiorstw. W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy odsetek tych firm zwiększy się do 58%, co spowoduje, że wyzwań związanych z zabezpieczani...

Czytaj więcej...

Aktualności

AI? "Znam, ale jej nie używam" - deklaruje 41% Europejczyków

AIWedług najnowszych badań przeprowadzonych przez Equinix, Europejczycy na co dzień korzystają ze sztucznej inteligencji, choć większość z nich nie zdaje sobie z tego sprawy. Od powszechnych zastosowań, takich jak wyszukiwanie informacji w Google czy monitorowanie stanu zdrowia, po mniej oczywiste obszary, jak odkrywanie nowych leków czy planowanie emerytury - AI jest już integralną częścią codziennego życia. Większość badanych (56%) uważa, że rozumie, jak działa sztuczna inteligencja, jednak tylko 33% jest świadomych, że każdego dnia korzysta z usług lub aplikacji opartych na tej technologii. Co ciekawe, 18% respondentów twierdzi, że nigdy nie używa rozwiązań wykorzystujących AI, co pokazuje wyraźną lukę w społecznym zrozumieniu tej dynamicznie rozwijającej się technologii.

"Sztuczna inteligencja jest już w Twojej kieszeni, na nadgarstku i w skrzynce mailowej, ale dane wskazują, że większość ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy. Jeśli chcemy wykorzystać prawdziwy potencjał AI, musimy lepiej zrozumieć, w jaki sposób już ją wykorzystujemy. Innowacje zaczynają się od edukacji" - podkreśla Bruce Owen, prezes Equinix w regionie EMEA.

Badanie przeprowadzone wśród 6000 respondentów z Finlandii, Niemiec, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, wykazało, że aż 77% mieszkańców regionu nie obawia się rosnącej roli sztucznej inteligencji w społeczeństwie. W rzeczywistości ponad połowa osób już teraz ufa AI, co w porównaniu z wczesnymi wskaźnikami zaufania do poprzednich innowacji, takich jak internet czy telefony komórkowe, sugeruje, że sztuczna inteligencja będzie najszybciej przyjmowaną nową technologią w historii współczesnej.

Do czego Polacy wykorzystują narzędzia sztucznej inteligencji? Najnowszy raport Gemius wskazuje, że aż 53% respondentów korzysta z asystentów AI podczas zakupów online. Z kolei badanie przeprowadzone przez Hays pokazuje, że 46% polskich pracowników wykorzystuje AI w swojej codziennej pracy.

Warto przypomnieć, że każda przełomowa technologia w historii początkowo budziła niepewność i niezrozumienie - od internetu po telefony komórkowe, które dziś są naszym nieodłącznym towarzyszem. Z czasem jednak wszystkie te innowacje stały się integralną częścią życia i pracy, napędzając rozwój oraz wpływając na kluczowe obszary społeczne, takie jak komunikacja, opieka zdrowotna, rozrywka i wiele innych.

"Dziś, dzięki sztucznej inteligencji, rozwija się wiele sektorów gospodarki, w tym te, które mają kluczowe znaczenie dla społeczeństwa, takie jak przemysł farmaceutyczny. Bogactwo danych medycznych, badań i analiz, które zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, umożliwia opracowywanie nowych leków i przełomowych terapii. Istotne postępy, które kiedyś zajmowały wiele lat, obecnie są osiągane w ciągu zaledwie kilku miesięcy" - wyjaśnia Sylwia Pyśkiewicz, dyrektor zarządzająca Equinix w Polsce.

Wczesne zaufanie konsumentów do sztucznej inteligencji, które już wyprzedza i przełamuje historyczne trendy, sugeruje możliwość nadejścia nowej ery innowacji. Aby wykorzystać ten potencjał, konieczne jest jak najlepsze zrozumienie, czym jest sztuczna inteligencja, jak działa i co już dla nas robi.

"Centra danych są niezbędne do budowania łączności, która wspiera rozwój sztucznej inteligencji, jednak sama technologia nie wystarczy, aby w pełni wykorzystać jej potencjał. Aby dalej rozwijać społeczeństwo i gospodarkę, infrastruktura cyfrowa musi iść w parze z edukacją i zrozumieniem wyzwań społecznych. Większy nacisk na edukowanie w zakresie AI zapewni szybszą adaptację innowacji i ich skuteczne wykorzystanie" - dodaje Pyśkiewicz.

Inne kluczowe wnioski z badania Equinix pokazują, że:
● Ponad połowa respondentów z regionu EMEA (56%) jest przekonana, że rozumie, jak działa sztuczna inteligencja.
● Poziom zaufania różni się znacznie w zależności od grupy wiekowej - 72% osób poniżej 35 roku życia czuje się pewnie, w porównaniu z zaledwie 41% osób w wieku 55 lat i starszych.
● Istnieje również zauważalna różnica między płciami - 62% mężczyzn deklaruje zaufanie do sztucznej inteligencji, podczas gdy wśród kobiet odsetek ten wynosi zaledwie 50%.
● 4 na 5 (77%) konsumentów z regionu EMEA nie odczuwa obaw ani niepokoju w związku z rosnącą rolą sztucznej inteligencji w społeczeństwie.
● Jedna trzecia (33%) konsumentów w regionie EMEA twierdzi, że codziennie korzysta z usług lub aplikacji opartych na sztucznej inteligencji, a jedna czwarta (25%) korzysta z AI kilka razy w tygodniu.

Nadeszła era inteligencji, w której AI odgrywa kluczową rolę. Jednak sztuczna inteligencja nie funkcjonuje w odosobnieniu. Rozproszona AI już teraz zmienia oblicze branż, przyspiesza odkrycia i stwarza nieograniczone możliwości. Jednak innowacje nie mogą się rozwijać bez rosnącej świadomości społecznej, która zapewni dostępność, akceptację i efektywne wykorzystanie tej technologii na dużą skalę.

Dzięki ponad 120 centrom danych w regionie EMEA firma Equinix zapewnia podstawy dla sztucznej inteligencji i korzyści, jakie może ona przynieść społeczeństwu. Bezpieczna, połączona infrastruktura o niskim opóźnieniu pozwala sztucznej inteligencji spełnić stawiane przed nią oczekiwania. Kontynuując rozwój, firma Equinix uruchomiła niedawno globalny program AI Proving Ground, zapewniający przedsiębiorstwom dynamiczne środowisko do współpracy z wiodącymi partnerami technologicznymi w dziedzinie sztucznej inteligencji, testowania wspólnych rozwiązań, zmniejszania ryzyka i skracania czasu wprowadzania produktów na rynek.

O badaniu
W ramach niezależnego badania zleconego przez Equinix przebadano 6000 konsumentów w wieku powyżej 16 lat na sześciu rynkach: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Finlandii, Hiszpanii, Szwecji i Szwajcarii. Badanie zostało przeprowadzone przez Censuswide, uznaną na całym świecie firmę zajmującą się badaniami rynku, a dane zebrano w okresie od 28 sierpnia do 3 września 2025 r. Censuswide jest członkiem Market Research Society i przestrzega kodeksu postępowania MRS oraz zasad ESOMAR.

Źródło: Equinix

Logowanie i rejestracja