Wybrane artykuły są dostępne wyłącznie dla zarejstrowanych użytkowników!
Druga połowa lat dwutysięcznych to okres daleko idących zmian w rozwoju cyberprzestępczości. Na globalnej scenie miejsce popularnych wcześniej robaków zaczęły zajmować narzędzia stworzone przez zorganizowane grupy hakerskie, które były nastawione na zysk i zainfekowanie jak największej liczby urządzeń. Był to także czas rozwoju złośliwych narzędzi uderzających w infrastrukturę krytyczną i przemysłową.
Transformacja cyfrowa pokazała nowe możliwości, które niewątpliwie są korzystne dla firm, bez względu na ich wielkość. Projekty transformacji są jednak narażone na błędy w konfiguracji i niosą ze sobą nowe wyzwania związane z zarządzaniem bezpieczeństwem w chmurze. Podejście, w którym zakładamy, że cyberatak nastąpi, przygotowuje zespoły ds. bezpieczeństwa na nieuniknione zmiany i zagrożenia wynikające z przekształcania procesów biznesowych.
Wraz z początkiem nowego tysiąclecia świat stawał się coraz bardziej połączony w wyniku szybkiego rozwoju internetu. W tym samym czasie nastąpił też gwałtowny wzrost liczby cyberataków, spowodowany między innymi rosnącą liczbą użytkowników sieci, a więc potencjalnych ofiar.
Pojęcie „wirusa komputerowego” znane jest obecnie większości osób na świecie, włącznie z dziećmi. Zwykle kojarzy się ono z czymś destrukcyjnym dla sprzętu, danych i usług, na których wszyscy polegamy. Wirusy komputerowe, podobnie jak ich biologiczne odpowiedniki, również replikują się i mogą być przenoszone z jednego gospodarza na drugiego, co powoduje problemy - od irytujących po destrukcyjne.
Firmy coraz częściej przekazują dużą część swojej infrastruktury informatycznej i portfolio aplikacji zewnętrznym dostawcom. Tworzy to interesującą sytuację, gdy organizacja korzysta wyłącznie z jednej platformy w chmurze lub usługi zarządzanej. Właśnie to może okazać się wspomnianym wyżej słabym punktem, który z zasady staramy się eliminować.
Świat technologii nieustannie się rozwija. Z dnia na dzień przedsiębiorstwa mają do dyspozycji nowe rozwiązania, usprawniające każdy aspekt ich funkcjonowania. W efekcie czego, chcać zwiększyć efektywność swojej działalności i zachować konkurencyjność, muszą szybko reagować na zachodzące zmiany i wpisać je w proces rozwoju. Dużą dynamikę rozwoju można zaobserwować w obszarze IT.