Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Artykuły

IT musi proaktywnie reagować na nowe wyzwania gospodarki

ITJeżeli infrastrukturę IT wykonano „prowizorycznie” - bez nacisku na otwartość i skalowalność - to mało prawdopodobne, aby była w stanie wesprzeć realizację projektów związanych z cyfrową transformacją. Pytanie: co zrobić z taką sytuacją?

Zmiana paradygmatu - nowe wyzwania
"Jeżeli projekty informatyczne są oceniane głównie przez pryzmat obniżania bieżących wydatków inwestycyjnych, zamiast wspomagania realizacji celów biznesowych i rozwijania innowacyjnej organizacji, często prowadzi to do powstawania odizolowanych systemów - wysp. Wówczas przechowują one tylko dane - bez możliwości nadania im wartości biznesowej - na podstawie której można podejmować trafniejszej decyzje" - mówi Radosław Piedziuk, Unstructured Data Solutions Sales Manager w Dell Technologies.

Budowanie środowisk IT pod kątem otwartego dostępu do danych jest kluczowe ze względu na:
• Szybki przyrost danych - co jest wyzwaniem w zakresie planowania zasobów IT, tworzenia rezerw, zarządzania i cyberbezpieczeństwa. Wg Gartnera do 2025 roku 75% danych generowanych przez przedsiębiorstwa będzie tworzonych i przechowywanych poza tradycyjnym centrum danych lub chmurą. Taki trend stwarza niespotykane wcześniej wyzwania dla kierowników działów IT oraz centrów danych - w obszarze redukcji kosztów, zarządzania długiem technologicznym oraz reagowania na zmieniające się potrzeby użytkowników.

• Rosnące wymagania w zakresie współdzielenia dostępu do danych przez wiele aplikacji oraz popularność aplikacji zwirtualizowanych (opartych o kontenery aplikacyjne) zmienia podejście do planowania zdolności produkcyjnych. Obecnie skalowanie zasobów nie opiera się już jedynie na określaniu zasobów serwera, pamięci masowej i sieci koniecznych do obsługi procesów przez aplikacje, a bardziej na wdrażaniu połączonych zasobów na potrzeby setek i tysięcy operacji realizowanych równocześnie, co może znacznie przekraczać możliwości przestarzałych centrów danych.

Pierwszy krok
Aby wesprzeć realizację istotnych celów konieczna jest modernizacja komponentów infrastruktury, na której opiera się IT - a dokładniej przekształcenie jej w centrum obsługi danych gotowe reagować na obecne i przyszłe potrzeby biznesu. W przeszłości działy IT budowały swoją infrastrukturę i kupowały aplikacje. Aktualnie coraz częściej chcą odwrócić ten model, tzn. inwestować w proste, łatwe do wdrożenia platformy infrastrukturalne, na których mogą szybko budować i uruchamiać aplikacje biznesowe.

"Wg danych Forrester aż 81% firm twierdzi, że potrzebuje zewnętrznej wiedzy technologicznej, aby odnieść sukces. Znajduje to odzwierciedlenie w rzeczywistości - firmy coraz częściej zwracają się do dostawców usług informatycznych, aby nie tylko pomagali w codziennej działalności przedsiębiorstwa, ale także zapewniali strategiczne wskazówki zgodne z celami biznesowymi" - wskazuje  Radosław Piedziuk,  Unstructured Data Solutions Sales Manager w Dell Technologies.

Wybór odpowiedniego partnera technologicznego oznacza możliwość korzystania z najlepszej wiedzy specjalistycznej i praktyk oraz transfer umiejętności. W efekcie firmy mogą podnieść  kwalifikacje pracowników i umożliwiają im skupienie się na działaniach uwzględniających wdrażanie innowacji oraz osiąganie kluczowych celów w rozwoju organizacji.

Transformacja bez końca - proces
Model współpracy IaaS (Infrastructure-as-a-Service) pozwala firmom uniknąć kosztów oraz złożonych procesów związanych z zakupem i zarządzaniem własną infrastrukturą. Przedsiębiorstwa mogą skalować potrzeby infrastrukturalne w zależności od zapotrzebowania, płacąc tylko za faktycznie wykorzystywane zasoby. Zespoły IT nie są już odpowiedzialne za zarządzanie, monitorowanie i modernizację infrastruktury, ponieważ to dostawca IaaS zajmuje się tymi zadaniami. Dzięki temu IT może skupić się na priorytetach strategicznych dla rozwoju firmy - przy większej elastyczności i skalowalności zasobów informatycznych mogą łatwiej wprowadzać innowacje, aby usprawnić aktualizację oferty na rynku.

Wszystko to dopiero zaczyna układać się w opowieść na temat kierunku, w którym zmierzają firmy i ich zespoły IT za sprawą szybko postępującej transformacji cyfrowej procesów oraz pojawiających się nowych możliwości rynkowych.

"Transformacja nie ma końca, a jedynym sposobem na jednoczesne wprowadzanie innowacji oraz optymalizacji procesów jest przekształcenie infrastruktury technologicznej, tak aby była oparta na dostawcach kompleksowych rozwiązań IT. W efekcie firmy będą miały dostęp do najlepszych kompetencji, usług integracyjnych oraz innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają im przekierować zasoby w kierunku lepszego zrozumienia potrzeb i oczekiwań klientów. Obsługa innowacyjnych centrów danych może być bowiem efektywniej realizowania przy wsparciu strategicznego doradcy i partnera technologicznego" - podkreśla  Radosław Piedziuk, Unstructured Data Solutions Sales Manager w Dell Technologies.

Źródło: Dell Technologies

Logowanie i rejestracja