Edytor w akcji
W centralnej części edytora znajduje się projekt tworzonej przez nas strony. Na prawo i lewo strony każdej sekcji, tuż za marginesami, umieszczono przyciski za pomocą których możemy edytować wygląd i układ danego elementu, przesunąć daną sekcję w górę / w dół bądź ją usunąć.
Na górnej belce, tuż pod paskiem adresu przeglądarki ulokowano obszar pozwalający na wprowadzanie większych modyfikacji, a tym samym na rozbudowę serwisu.
Wybierając Menu, można przejść do wspomnianego Edytora, jak również aktywować funkcje analityczne pozwalające na gromadzenie informacji o odwiedzających. Z tego poziomu można również uruchomić Sklep i Blog (o tym więcej nieco dalej). Z kolei Spotkania to moduł pozwalający na zarządzanie rezerwacjami spotkań, który doskonale może sprawdzić się we wszelkiego rodzaju salonach piękności, gabinetach odnowy biologicznej oraz w przypadku szkoleń i konsultacji, zarówno online jak i na miejscu w siedzibie firmy.
Znajdziemy tam również ustawienia strony ułatwiające konfigurowanie widoczności i prezentacji strony w wyszukiwarkach (SEO), dodanie opisu i logo strony, polityki prywatności, polityki Cookie, itp.
Po kliknięciu w Dodaj zawartość mamy możliwość dodana Sekcji oraz dodania Widżetu.
W ramach sekcji można umieścić tekst, obraz, formularz, dane kontaktowe, galerię i pokaz slajdów, film, media społecznościowe (ikonki odsyłające do profilu, bądź strumieni i komentarzy), pliki, informacje o promocjach i wiele innych... Dzięki temu Twoja firmowa strona internetowa będzie zachęcać klientów do wejścia w interakcję.
Wśród widżetów znaleźć można m.in. galerię, zaawansowany formularz kontaktowy, YouTube, czy mapę Google Maps ułatwiającą zlokalizowanie firmy.
By dodać widżet (np. mapę) wystarczy go przeciągnąć na stronę w dowolne miejsce oraz kliknąć w obszar widżetu, by ustawić parametry. Za pomocą strzałek góra / dół można przesunąć widżet, tak aby najlepiej wkomponował się w układ pozostałych sekcji.
Wybierając z menu Projekt, zmienimy styl, kolory i czcionki.
Z kolei Home Page to domyślna nazwa strony domowej/startowej. Nazwę tę możemy zmienić, a co najważniejsze, z tego poziomu możemy rozbudować witrynę, dodając kolejne podstrony. W wypadku naszej restauracji, możemy np. dodać podstronę z cennikiem, ofertą dotyczącą imprez okolicznościowych, cateringu, itp.
Efekty pracy w edytorze są zapisywane na bieżąco na serwerze. Jeśli musisz przerwać tworzenie strony, możesz wrócić do edytora ponownie i kontynuować budowę serwisu.
Site Builder od Forpsi pozwala na zaawansowaną edycję strony. Dla przykładu, grafiki wybrane podczas pracy z kreatorem, można zamienić na własne. Wystarczy kliknąć w dane zdjęcie, by otworzyć okienko umożliwiające edycję obrazu, dodanie linku, czy edycję zdjęcia w edytorze graficznym, umożliwiającym przekształcenie obrazu, dodanie filtrów i efektów, modyfikację ostrości oraz dodanie tekstu.
Dodatkowo, za pomocą dwóch kliknięć, możesz zmienić rozmiar i kształt obrazu, przerabiając prostokątne zdjęcie, w romb, strzałkę, sześciokąt, itp. Oczywiście można wymienić obraz zaproponowany przez kreator na własne zdjęcie. W poniższym przykładzie wykorzystałem zdjęcia niedzielnego Menu przygotowanego przez moją żonę (C) ;-)
!Uwaga. Dodając grafiki należy zwrócić uwagę na to, by we właściwościach obrazu (okienko pojawiające się po kliknięciu w obrazek) uzupełniać atrybut ALT, ew. tag i opis. Szczególnie ważne jest to, by w atrybutach ALT obrazków dodawać krótkie opisy. Pomaga to w działaniach SEO (pozycjonowaniu strony) jak również wspomaga mechanizmy opisujące głosowo stronę, wykorzystywane przez osoby niedowidzące i niewidome.