Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Aktualności

Google Next'24 - Wirtualni asystenci napędzani przez AI i chmurę

google cloud next 24W ubiegłym roku dopiero zaczynaliśmy wyobrażać sobie, w jaki sposób technologia generatywnej sztucznej inteligencji (Generative Artificial Intelligence, GenAI) może zmieniać świat i przedsiębiorstwa - dzisiaj ta transformacja jest już na zaawansowanym etapie. Podczas zakończonej przed kilkoma dniami konferencji Google Cloud Next'24, zaprezentowano 218 nowości w obszarze Google Cloud Platform (GCP) z zakresu AI, modernizacji infrastruktury i cyberbezpieczeństwa, usprawniającymi tę transformację.

Przyjrzyjmy się nowościom w obszarze wirtualnych asystentów zasilanych przez AI w połączeniu z zaawansowaną chmurą obliczeniową.

Dzięki całemu portfolio sztucznej inteligencji w ramach Google Cloud - infrastrukturze, Gemini, modelom, Vertex AI - klienci i partnerzy firmy budują coraz bardziej wyrafinowanych agentów AI, czyli cyfrowych asystentów, którzy obsługują klientów, wspierają pracowników oraz pomagają im tworzyć treści i wiele więcej.

Oto kilka innowacji produktowych, które ogłoszono na konferencji Cloud Next '24, niosących wsparcie organizacjom dowolnej wielkości wytyczyć nowe ścieżki rozwoju w erze sztucznej inteligencji.

Google Cloud oferuje ponad 130 modeli własnych i zewnętrznych w Vertex AI, a poza tym firma rozszerza dostęp do różnych modeli, dzięki czemu klienci mogą wybierać wśród takich modeli jak:
• Gemini 1.5 Pro: Gemini 1.5 Pro zapewnia dwa rozmiary okien kontekstowych - ze 128 tysiącami tokenów i 1 milionem tokenów. Jest on teraz dostępny w publicznej wersji przedpremierowej. Klienci mogą przetwarzać ogromne ilości informacji w jednym strumieniu obejmującym 1 godzinę wideo, 11 godzin dźwięku, bazy kodów z ponad 30 tysiącami wierszy kodu lub ponad 700 tysiącami słów.
• Claude 3: w Vertex AI dostępna jest teraz nowa rodzina najnowocześniejszych modeli firmy Anthropic.
• CodeGemma: Gemma to rodzina lekkich, nowoczesnych modeli otwartych zbudowanych za pomocą tych samych badań i technologii, które wykorzystano do stworzenia modeli Gemini. W Vertex AI dostępna jest teraz CodeGemma - nowa, dopracowana wersja modelu Gemma zaprojektowana do takich przypadków użycia związanych z kodowaniem jak generowanie kodu i pomoc w kodowaniu.
• Imagen 2: nasza najbardziej zaawansowana technologia zamiany tekstu na obraz zapewnia różnorodne funkcje generowania obrazów, które pomagają firmom tworzyć obrazy spełniające konkretne wymagania dotyczące marki. Nowa funkcja zamiany tekstu na obraz na żywo umożliwia zespołom marketingowym i kreatywnym generowanie animowanych obrazów, takich jak GIF-y, które są wyposażone w filtry bezpieczeństwa i cyfrowe znaki wodne. Poza tym ogłaszamy ogólną dostępność zaawansowanych funkcji edycji zdjęć, w tym wypełniania i rozszerzania obrazu, i wiele więcej.
• Oznaczanie cyfrowymi znakami wodnymi: dzięki technologii SynthID firmy Google DeepMind z dumą ogłaszamy, że jest ona obecnie ogólnodostępna dla obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję wytwarzanych przez Imagen 2.

Klienci czerpią ze swoich modeli znacznie więcej korzyści, gdy rozszerzają je o dane przedsiębiorstwa. Google Cloud zwiększa możliwości umocowania w Vertex AI na dwa sposoby:
• Wyszukiwarka Google: umocowanie modeli w wyszukiwarce Google łączy moc najnowszych modeli podstawowych Google z dostępem do aktualnych informacji wysokiej jakości, aby znacznie poprawić kompletność i poprawność odpowiedzi. Twoje dane: wprowadzaj w modelach umocowanie w danych z aplikacji korporacyjnych, takich jak Workday lub Salesforce, i łatwo łącz bazy danych Google, takie jak AlloyDB i BigQuery.

Gdy wybierzesz odpowiedni model, dostroisz go i umocujesz, Vertex może również pomóc w jego wdrożeniu, zarządzaniu nim i monitorowaniu jego działania. Wśród nowo ogłoszonych dodatkowych funkcji w operacjach ML znalazły się:
• Narzędzia do zarządzania promptami: narzędzia te umożliwiają współpracę nad wbudowanymi promptami za pomocą uwag i statusu, śledzenie zmian w czasie i porównywanie jakości odpowiedzi na różne prompty.
• Automatyczne porównanie: ogólnodostępna obecnie funkcja Auto SxS dostarcza wyjaśnień, dlaczego jedna odpowiedź przewyższa drugą, oraz wskaźników pewności, co pomaga użytkownikom stwierdzić, jaka jest dokładność oceny.  
• Funkcja szybkiej oceny: pomaga klientom w szybkiej ocenie modeli na mniejszych zestawach danych podczas iteracji przy projektowaniu promptów (obecnie w wersji przedpremierowej).

Wreszcie Vertex AI Agent Builder łączy modele podstawowe, wyszukiwarkę Google i inne narzędzia programistyczne, aby ułatwić Ci tworzenie i wdrażanie agentów. Zapewnia wygodę bezkodowej konsoli do tworzenia agentów wraz z zaawansowanymi możliwościami umocowania, administrowania i rozszerzania. Dzięki Vertex AI Agent Builder możesz teraz szybko utworzyć szereg agentów generatywnej AI umocowanych na wyszukiwarce Google i danych Twojej organizacji.

Przyspieszenie rozwoju
Gemini Code Assist to nasze rozwiązanie dla przedsiębiorstw wspomagające kodowanie sztucznej inteligencji. Ogłaszamy wprowadzenie funkcji wsparcia dla programistów:
• Gemini 1.5 Pro w Gemini Code Assist: ta aktualizacja zapewnia ogromne okno kontekstowe z 1 milionem tokenów, rewolucjonizując kodowanie nawet dla największych projektów. Gemini Code Assist zapewnia teraz jeszcze staranniejsze sugestie kodu, bardziej szczegółowe statystyki i usprawnione przepływy pracy.
• Gemini Cloud Assist: zapewnia pomoc sztucznej inteligencji w całym cyklu życia aplikacji, ułatwiając jej projektowanie, zabezpieczanie, obsługę, rozwiązywanie problemów i optymalizację wydajności i kosztów.   

W wyniku wdrożenia Gemini Code Assist w grupie programistów w Google zauważono, że uzyskują ponad 40% krótszy czas ukończenia wspólnych zadań programistycznych i spędzają o 55% mniej czasu na pisaniu nowego kodu. Warto zwrócić uwagę, że Gemini Code Assist obsługuje Twoją prywatną bazę kodów w dowolnym miejscu - w biurze, na GitHubie, GitLabie, Bitbuckecie, a nawet w różnych lokalizacjach.

Uwolnij potencjał sztucznej inteligencji dzięki danym
Google Cloud pozwala łączyć to, co najlepsze w sztucznej inteligencji, z umocowaniem w danych przedsiębiorstwa, jednocześnie zachowując prywatność i bezpieczeństwo danych. Wprowadzono nowe ulepszenia, które pomogą organizacjom w tworzeniu świetnych agentów danych:
• Gemini w BigQuery: Gemini w BigQuery wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby pomóc zespołom zajmującym się danymi w przygotowaniu danych, ich odkrywaniu, analizie i zarządzaniu nimi. W połączeniu z nim możesz budować i uruchamiać potoki danych za pomocą naszego nowego obszaru roboczego BigQuery Data Canvas, który już w wersji przedpremierowej zapewnia nowe wrażenia podobne do notatnika z językiem naturalnym i wbudowane wizualizacje.
• Gemini w bazach danych: ułatwia bezpieczną migrację danych ze starszych systemów, na przykład poprzez konwersję bazy danych do nowoczesnej bazy danych w chmurze, takiej jak AlloyDB.
• Gemini w Lookerze: wprowadzamy nowe funkcje, obecnie w wersji przedpremierowej, które umożliwiają agentom danych łatwą integrację z przepływami pracy. Dodaliśmy również nowe zintegrowane z Google Workspace funkcje AI pozwalające czatować z danymi biznesowymi.

Cyfrowi agenci obsługi klienta mogą pomagać klientom w sprawniejszych interakcjach z firmami, działając w różnych kanałach - internetowym, mobilnym, w call center i w punkcie sprzedaży - oraz w wielu trybach, np. tekstowym, głosowym itd. Na przykład:
• IHG Hotels & Resorts uruchamia funkcję planowania podróży opartą na generatywnej AI, która może pomóc gościom łatwo zaplanować kolejne wakacje.
• Target optymalizuje oferty i odbiór dostaw na zewnątrz w aplikacji Target i na stronie Target.com.

Agenci pracowniczy pomagają wszystkim Waszym pracownikom zwiększyć produktywność i lepiej współpracować. Na przykład:
• Etsy wykorzystuje szkolenia Vertex AI, aby optymalizować swoje rekomendacje wyszukiwania i modele reklam, dostarczając lepsze sugestie ofert kupującym i zwiększając sprzedaż.
• Dasa w Brazylii pomaga lekarzom szybciej wykrywać istotne dane w wynikach badań.

Agenci kreatywni mogą służyć jako najlepsi projektanci i zespół produkcyjny, wspólnie z Wami tworząc obrazy, prezentacje i nowe koncepcje. Zapewniamy najbardziej zaawansowaną platformę i stos do rozwijania agentów kreatywnych. Na przykład:  
• Canva wykorzystuje Vertex AI w swoim narzędziu Magic Design for Video, aby użytkownicy mogli tworzyć angażujące filmy w ciągu kilku sekund.
• Dzięki Vertex AI Carrefour tworzy dynamiczne kampanie marketingowe w różnych sieciach społecznościowych w ciągu tygodni, a nie miesięcy.

Informacje o innowacjach w obszarze infrastruktury, cyberbezpieczeństwa i produktywności Google Workspace zaprezentujemy w kolejnych wpisach.

Logowanie i rejestracja