Pierwszy start
By rozpocząć pracę z NAS-em Asustor, należy zamontować przynajmniej jeden dysk i zainstalować, bazujący na linuksie system operacyjny Asustor Data Master (ADM). Proces instalacji systemu można przeprowadzić na dwa sposoby, korzystając z oprogramowania ASUSTOR Control Center dla systemów Windows lub Mac OS X, znajdującego się na płycie dołączonej do urządzenia lub pobranego ze strony producenta oraz po wpisaniu adresu IP urządzenia (o ile go znamy) w pasku adresu przeglądarki, np. http://169.254.1.2:8000.
Instalacja ASUSTOR Control Center sprowadza się do uruchomieniu instalatora i kliknięciu kila razy Dalej (akceptujemy postanowienia licencyjne, potwierdzamy ścieżkę instalacji).
Po uruchomieniu ASUSTOR Control Center, skanuje sieć w poszukiwaniu urządzeń Asustor. Po kilku chwilach pojawia się okno informacyjne, zachęcające do konfiguracji nowego urządzenia.
Wyrażamy chęć konfiguracji i przechodzimy do kreatora. Początkujący użytkownicy mogą wybrać uproszczony proces 'Szybka konfiguracja'. My wybraliśmy 'Instalację niestandardową'.
W pierwszym kroku wprowadzamy nazwę urządzenia i hasło administratora.
Następnie definiujemy opcje związane z strefą czasową i datą.
Kolejny krok pozwala na konfigurację ustawień sieciowych. Tutaj możemy zdefiniować adresację sieciową i skorzystać z agregacji łączy, wraz z takimi opcjami jak Load Balancing i Fault Tolerance (Failover).
W następnym okienku kreatora dodajemy dysk. W sytuacji gdy zamontujemy dwa napędy możemy wybrać poziom RAID.
Po skonfigurowaniu urządzenia, tuż przed rozpoczęciem pracy należy zarejestrować urządzenie, podając/definiując identyfikator Asustor ID.
Podczas rozpoczęcia pracy zostaliśmy poinformowani o dostępności nowej wersji ADM (2.1.1.R3B2).
Po aktualizacji i ponownym uruchomieniu sprzętu, można przejść do panelu zarządzania.
Z poziomu ASUSTOR Control Center poza skanowaniem sieci w poszukiwaniu urządzeń Asustor i łączenia się z nimi, można zmapować dysk sieciowy, utworzyć zdalny folder plików, połączyć się poprzez FTP, dokonać podstawowej konfiguracji (nazwa, zmiana hasła, data i czas, ustawienia sieciowe), Wake-on-LAN, zaktualizować oprogramowanie oraz zrestartować, uśpić lub zamknąć system.