Google Cloud i Spotify ogłosiły rozszerzenie partnerstwa. Współpraca dotyczy sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence, AI), uczenia maszynowego (Machine Learning, ML), analityki danych oraz infrastruktury. Google Cloud jest preferowanym dostawcą usług chmurowych Spotify od 2016 roku, a dziś platforma obsługuje ponad 574 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie. W tym nowym rozdziale współpracy Spotify będzie odkrywać możliwości wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji Google Cloud w celu ulepszenia kluczowych aspektów platformy Spotify.
Partnerstwo zapewni użytkownikom i użytkowniczkom Spotify m.in.:
● Ułatwione odkrywanie treści: Duże modele językowe (LLM) ułatwią zrozumienie zawartości biblioteki. Platforma rozszerza również metadane używane do prezentowania tych treści użytkownikom każdego dnia.
● Spersonalizowane rekomendacje●: LLM pomagają również lepiej zrozumieć platformie zachowania użytkowniczek i użytkowników i przedstawiać nowe, interesujące rekomendacje takich treści jak podcasty czy audiobooki.
● Bezpieczeństwo: Spotify wykorzystując duże modele językowe, zwiększa bezpieczeństwo użytkowników, poprzez oznaczanie potencjalnie szkodliwych treści.
Spotify już dawno odkrył potencjał sztucznej inteligencji i od lat inwestuje w tę technologię, w tym we własną platformę ML w chmurze obliczeniowej Google Cloud. Uczenie maszynowe jest podstawą jego zdolności do dostarczania spersonalizowanych rekomendacji za pośrednictwem dostosowanych playlist dla słuchaczy.
"Jesteśmy podekscytowani możliwością dalszego budowania na silnych i godnych zaufania fundamentach, które zbudowaliśmy dzięki Google Cloud. Ewolucji naszej technologii towarzyszyło zaangażowanie Google Cloud w budowanie możliwie najlepszej platformy do działania naszych produktów i wprowadzanie dalszych innowacji dzięki pojawiającym się możliwościom generatywnej sztucznej inteligencji" - powiedział Gustav Söderström - współprezes, CPO i CTO, Spotify.
"Dzięki temu rozszerzonemu partnerstwu narzędzia sztucznej inteligencji Google Cloud pomagają Spotify podnosić jakość słuchania swoich klientów. Spotify dostrzega również potencjał sztucznej inteligencji, jaki może ona odgrywać w całej ich firmie, i razem będziemy dostarczać innowacyjne technologie, które przyniosą korzyści ich biznesowi" - powiedział Thomas Kurian, dyrektor generalny Google Cloud.
Oprócz potencjału sztucznej inteligencji/LLM, Spotify i Google Cloud w dalszym ciągu pogłębiają swoją ścisłą współpracę inżynieryjną w celu skalowania i rozwijania podstawowych funkcji Spotify i platformy zaplecza. Spotify w dalszym ciągu wykorzystuje możliwości danych Google Cloud, które umożliwiły realizację wielu udanych kampanii i dostarczają twórcom cenne spostrzeżenia i analizy, które pomogą im odnieść sukces na platformie.
"Współpraca i wspólne innowacje pomiędzy Spotify i Google Cloud przesuwają granice możliwości obu platform" - powiedział Tyson Singer, wiceprezes ds. technologii i platform w Spotify. "Sama skala, na jaką jesteśmy w stanie świadczyć usługi backendowe i przetwarzać dane, a także oszczędności, które udało nam się osiągnąć, mają kluczowe znaczenie dla sukcesu naszej firmy".
Spotify jest nie tylko firmą zajmującą się strumieniową transmisją dźwięku, lecz jest też dobrze znana w społeczności programistów jako autor Backstage, platformy open source do tworzenia portali dla programistów, z której korzysta ponad 2000 firm na całym świecie. Backstage codzienne eliminuje komplikacje, z którymi borykają się programiści, a Spotify bada wykorzystanie możliwości sztucznej inteligencji Google Cloud, aby jeszcze bardziej uprościć działania, które spowalniają programistów, umożliwiając im skupienie się na ważniejszych zadaniach, takich jak tworzenie świetnego kodu.
Źródło: Google Cloud