Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity
Najlepsze kursy internetowe w kategorii IT i oprogramowanie

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Przyszłość rynku pracy w obliczu sztucznej inteligencji

AIPodobnie jak w życiu, tak i w technologii jedyną stałą jest zmiana. Liderzy Salesforce prezentują prognozy dotyczące tego, jak technologia będzie kształtować przyszłość, a w szczególności to, jak sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI) zmieni przyszłość naszej pracy. Pracownicy biurowi szacują, że generatywna sztuczna inteligencja pozwoli im zaoszczędzić aż pięć godzin tygodniowo. Stanowi to nową, ekscytującą szansę dla firm, pozwalając im wykorzystać kreatywność, strategiczne myślenie i innowacyjność swoich zespołów na znacznie większą skalę niż do tej pory.

1. Sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki myślimy o (i mierzymy) ludzką produktywność

Aż 60% kadry kierowniczej twierdzi, że mierzy produktywność swojego zespołu głównie poprzez śledzenie aktywności takich, jak przepracowane godziny lub wysłane wiadomości e-mail. Zmieni się to jednak wraz z powszechnym wykorzystaniem sztucznej inteligencji w miejscu pracy. Zaczniemy wówczas dostrzegać, jak sztuczna inteligencja zastępuje pracowników w wielu przyziemnych, powtarzalnych pracach, które od dawna traktujemy jako wkład w produktywność. W nadchodzącym roku firmy zmienią sposób mierzenia wydajności i produktywności, aby skupić się na wynikach takich, jak choćby ilość wprowadzonych produktów lub generowanie nowych potencjalnych klientów, zamiast na samych nakładach pracy koniecznych do ich pozyskania. Liderzy będą musieli zatem zmienić swój sposób myślenia z mierzenia aktywności na mierzenie wpływu. Będą musieli jasno zdefiniować wyniki, które chcą zobaczyć i wspierać swoje zespoły w dostosowywaniu indywidualnych wysiłków do tych jasnych celów - Christina Janzer, SVP of Research & Analytics, Slack.

2. W miarę jak sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej autonomiczna, uwalnia czas na ważniejsze aspekty pracy

Głównym celem dla sztucznej inteligencji w nadchodzącym roku będzie dążenie do jej pełnej autonomii w przedsiębiorstwach - wszędzie tam, gdzie standardowe przepływy pracy mogą zostać zautomatyzowane. Sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał do automatyzacji każdego przyziemnego zadania - od przetwarzania zamówień, aż po rozliczenia finansowe i wsparcie posprzedażowe. Identyfikując powtarzające się zadania i wykorzystując integrację danych do dokonywania świadomych prognoz i generowania automatyzacji, SI jest dobrze przygotowana do przejęcia dzisiejszych rutynowych wzorców pracy i uwolnienia naszego czasu na bardziej satysfakcjonującą, produktywną i dochodową pracę - Param Kahlon, EVP i GM, Automation & Integration, Salesforce.

3. Lepsza obsługa klienta dzięki SI
Historycznie niskie stopy bezrobocia pogłębiały problem z utrzymaniem pracowników obsługi klienta. Generatywna sztuczna inteligencja może prowadzić do obniżenia kosztów ich rekrutacji, ponieważ zwiększa poziom samoobsługi i poprawia produktywność agentów - Ed Thompson, strateg rynkowy, Salesforce.

4. Firmy będą wykorzystywać swoje dane i sztuczną inteligencję, aby działać szybciej i bardziej produktywnie

Przeciętny pracownik biurowy zmaga się z nadmiarem informacji. W rzeczywistości praca z silosami danych to ponad 11 godzin tygodniowo, które zostają zmarnowane. W przyszłym roku zaczniemy dostrzegać bardzo realny wpływ generatywnej sztucznej inteligencji na sposób, w jaki pracujemy, wchodzimy w interakcje z danymi i myślimy o produktywności. Zacznie się to od możliwości takich, jak wyszukiwanie wiedzy oparte na sztucznej inteligencji, która najszybciej wydobywa wartość z istniejących już danych klienta. W dłuższej perspektywie wyniki produktywności wzrosną dzięki bardziej zaawansowanym funkcjom generatywnej sztucznej inteligencji, takim jak automatyzacja zadań i zdolność do proaktywnego wskazywania trendów i generowania spostrzeżeń - Jackie Rocca, wiceprezes ds. produktu, AI i ekspansji, Slack.

5. Sztuczna inteligencja uczyni miejsce pracy bardziej inteligentnym

Chatboty i wirtualni asystenci uproszczą doświadczenie pracowników, automatycznie rezerwując choćby przestrzeń biurową odpowiednią do potrzeb zespołu. Sztuczna inteligencja zapewni również szybkie odpowiedzi na pytania, poprowadzi pracowników do zasobów i ułatwi obsługę zgłoszeń serwisowych. SI zwiększy proaktywne zaangażowanie i doświadczenie pracowników, przewidując usługi, których pracownicy potrzebują, aby się rozwijać, zanim jeszcze zdadzą sobie sprawę, że ich potrzebują - Relina Bulchandani, EVP, Real Estate and Workplace Services, Salesforce.

6. Firmy dostosują się do odrodzenia miejsc pracy opartego na sztucznej inteligencji

Największe talenty w firmach oczekują od swojego pracodawcy czegoś więcej niż tylko wypłaty. Aby dostosować się do tych oczekiwań, firmy ponownie skupią się na kulturze miejsca pracy i wspieraniu pracowników - zarówno w miejscu pracy, jak i poza nim. Inwestycje te doprowadzą do większej satysfakcji pracowników, lepszej retencji i ogólnego sukcesu biznesowego. Firmy, które zdecydują się skupić na tych obszarach, pozostaną liderami - David Ard, Head of Employee Success, Slack i Salesforce.

Źródło: Salesforce

Logowanie i rejestracja