Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Aktualności

Voicebot w windykacji: głosowy asystent jako skuteczny negocjator

voicebot windykacjaW świecie finansów i windykacji, gdzie skuteczna komunikacja jest kluczowa, pojawia się nowy, innowacyjny gracz - głosowy asystent. Jego rola w procesie windykacji długów staje się coraz bardziej istotna i otwiera nowe możliwości dla tej branży. W tym artykule przyjrzymy się, jak technologia głosowych asystentów zmienia krajobraz windykacji, stając się skutecznym narzędziem w rękach negocjatorów. Serdecznie zachęcamy do lektury!

Branża windykacyjna i jej współczesne wyzwania
Branża windykacyjna stoi przed wieloma wyzwaniami we współczesnym świecie, gdzie dynamicznie rozwijają się technologie, zmieniają przepisy prawne, a także ewoluują oczekiwania społeczne. W obliczu globalnych kryzysów gospodarczych takich jak pandemia COVID-19, branża windykacyjna musi zmierzyć się ze wzrostem liczby długów. To wymaga efektywniejszych i bardziej elastycznych strategii windykacyjnych.

Istnieje też ryzyko związane z reputacją. Negatywne postrzeganie branży windykacyjnej w społeczeństwie może wpływać na reputację firm i ich relacje z klientami. Przedsiębiorstwa te muszą zatem dbać o pozytywny wizerunek i transparentność swoich działań.

W obu tych przypadkach firmom z tej branży mogą pomóc nowoczesne voiceboty, czyli asystenci głosowi.

Jak działa voicebot?
Voicebot jest programem automatyzującym komunikację. Może zadawać pytania oraz odpowiadać na nie, a wszystko to dzięki przygotowanemu wcześniej skryptowi. Dobry asystent głosowy powinien być w stanie rozumieć język mówiony, a także potrafić automatycznie aktualizować scenariusze na podstawie różnego rodzaju triggerów. Tym samym zapewni elastyczne działanie, dzięki czemu można stosować go w różnych branżach, w tym także w windykacji.

Jakie są zalety voicebotów w branży windykacyjnej?
Zacznijmy od potencjalnych zalet, jakie może mieć implementacja voiceborów w windykacji. Najważniejsze spośród nich to:
-  automatyzacja i skalowalność - voiceboty mogą prowadzić jednocześnie wiele rozmów, znacznie zwiększając efektywność procesu windykacyjnego w porównaniu do tradycyjnych metod, które wymagają ludzkiej interwencji,
- obniżenie kosztów - automatyzacja rozmów z dłużnikami może obniżyć koszty operacyjne, eliminując potrzebę zatrudniania dużej liczby pracowników do prowadzenia negocjacji,
- neutralność emocjonalna - voiceboty nie są podatne na emocje, co może być korzystne w trudnych negocjacjach, gdzie emocje mogą przeszkadzać w osiągnięciu optymalnych rozwiązań. W przypadku branży windykacyjnej negatywne komunikaty ze strony odbiorców są bardzo częste, natomiast dzięki systemom automatyzacji można przynajmniej częściowo ochronić przed tym pracowników,
- personalizacja komunikacji - zaawansowane algorytmy AI pozwalają na dostosowanie stylu komunikacji do indywidualnych potrzeb i zachowań dłużnika, co może zwiększać efektywność negocjacji,
- analiza danych - voiceboty mogą gromadzić i analizować dane z rozmów, co pomaga w lepszym zrozumieniu potrzeb i zachowań osób po drugiej stronie. Takie dane można następnie wykorzystać w optymalizacji strategii windykacyjnych,

• integracja z innymi rozwiązaniami - system głosowego asystenta może zostać także zintegrowany z innymi systemami, na których już bazuje dana firma.

Ostatecznie, głosowe asystenty mogą nie tylko ulepszyć proces windykacji, ale także otworzyć nowe ścieżki do bardziej efektywnych metod negocjacji długów, w których technologia wspiera, a nie zastępuje ludzki aspekt komunikacji. Nie oznacza to więc, że voiceboty w stu procentach zastąpią człowieka, a jedynie będą go wspierać w rutynowych rozmowach, pozostawiając czas na prowadzenie tych rozmów, które są kluczowe dla biznesu.

Jak widać asystenci głosowi to rozwiązanie nie tylko dla branży HR, e-commerce oraz retailu. Z tej technologii mogą skorzystać właściciele firm windykacyjnych. Może się okazać, że będzie to rozwiązanie pozwalające na szybsze skalowanie biznesu i wyprzedzenie swoich konkurentów!

Artykuł Partnera

Logowanie i rejestracja