Od czwartego kwartału 2022 roku liczba złośliwych wiadomości phishingowych wzrosła o 1265%, wynika z raportu SlashNext. To nie jest przypadek, że ChatGPT został uruchomiony pod koniec 2022 roku. Technologia ta wraz z podobnymi narzędziami generatywnej sztucznej inteligencji (Generative Artificial Intelligence, GenAI) prawdopodobnie przyczyniła się do wzrostu liczby ataków. Jak w praktyce cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI?
W Polsce jest zarejestrowanych i aktywnych ponad 2,3 miliona mikroprzedsiębiorstw. Wedle definicji mikrofirmy zatrudniają mniej niż 10 osób oraz mają sumę obrotów i aktywów bilansowych wynoszą nie więcej niż 2 miliony euro. Każde mikroprzedsiębiorstwo wykorzystuje różnego rodzaju oprogramowanie w swojej działalności. Podstawą są programy do fakturowania, programy biurowe i antywirusowe. Jednak wraz z rozwojem firmy i wzrostem obrotów potrzeby w zakresie systemów informatycznych rosną. Mikroprzedsiębiorcy częściej odczuwają potrzebę wdrożenia bardziej rozbudowanego systemu takiego jak ERP, DMS czy Workflow. W tym artykule przybliżymy Wam różne rodzaje programów oraz odpowiemy na pytanie jak wybrać najlepsze oprogramowanie dla mikroprzedsiębiorstwa. Zapraszamy do lektury.
To już pewne. Globalne wydatki na technologie cyfrowe na koniec bieżącego roku aż 7-krotnie przewyższą tempo wzrostu gospodarczego. Natomiast, biorąc pod uwagę jedynie organizacje z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, w ciągu najbliższych dwóch lat blisko 75 proc. z nich będzie korzystało ze sztucznej inteligencji. Jak wskazuje międzynarodowa firma doradcza IDC, rozpoczyna się nowy rozdział „AI Everywhere”, w którym sztuczna inteligencja wdziera się do każdej dziedziny działalności przedsiębiorstw.
Za 10 dni wypadnie najbardziej oczekiwane w tym roku wydarzenie w świecie krypto, czyli halving bitcoina (BTC) - wynika z licznika odliczającego czas do niego zamieszczonego na największej giełdzie krypto Binance. Wydarzenie to, podczas którego nagroda za wydobycie nowych bloków na blockchainie bitcoina zostaje obcięta o połowę, zmniejszając w ten sposób podaż nowych BTC, zawsze wywoływało istotne zmiany w notowaniach tej najważniejsze z kryptowalut. Czego możemy spodziewać się w tym roku wnioskując po doświadczeniach z poprzednich halvingów?
Fortinet dołączył do rozpoczętej przez Komisję Europejską inicjatywy Cybersecurity Skills Academy. Za pośrednictwem działu Fortinet Training Institute, Fortinet zobowiązał się zaoferować bezpłatnie swoje wielokrotnie nagradzane szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz program podnoszenia świadomości w zakresie bezpieczeństwa nawet 75 tys. osobom w Europie w ciągu najbliższych trzech lat.
Sztuczna inteligencja obiecuje uczynić nasze zadania łatwiejszymi, pracę bardziej produktywną, a firmy bardziej wydajnymi. Nowe badania przeprowadzone przez Slack wykazały, że 80% pracowników korzystających z generatywnych narzędzi AI (Generative Artificial Intelligence, GenAI) doświadcza wzrostu produktywności - a to dopiero początek. Asystenci AI tacy jak Salesforce Einstein Copilot mogą już odpowiadać na pytania, generować treści i dynamicznie automatyzować działania. Pewnego dnia asystenci staną się cyfrowymi agentami sprzedaży i usług, przewidując nasze potrzeby oraz działając w naszym imieniu.
Chyba wszyscy już wiemy, że niebezpieczne wirusy mogą być przesyłane do nas w mailach, w formie załączników czy linków. Cyberprzestępcy mają jednak także inne metody. Potrafią ukryć złośliwe oprogramowanie w grafikach. Czy da się rozpoznać takie obrazki? Jak się ochronić przez tym zagrożeniem?
Zdecydowana część menedżerów wyższego szczebla w małych i średnich przedsiębiorstwach (58 proc.) uważa, że największym wyzwaniem jest cyberbezpieczeństwo, a w zakresie przechowywania danych luki w zabezpieczeniach. Z danych wynika jednak, że nawet 60 proc. firm, które doświadczyły, nie włamania, a awarii w wyniku, której nastąpiła utrata danych, kończy działanie w ciągu kolejnych 6 miesięcy od wydarzenia. Niemal 100 proc. z tych, które doświadczyły kilku epizodów, a nie dysponują politykami disaster recovery już nigdy się nie podnosi. Mimo to 1 na 5 małych i średnich firm (21 proc.) nie ma rozwiązania do tworzenia kopii zapasowych danych ani odzyskiwania po awarii.
Aż połowę złośliwego oprogramowania, z którym zetknęły się małe i średnie firmy w 2023 roku, stanowiły keyloggery, aplikacje szpiegujące i malware wykorzystywany do kradzieży poufnych danych. Informacje nielegalnie pozyskane przy pomocy tych narzędzi są wykorzystywane do łamania firmowych zabezpieczeń i szyfrowania plików z użyciem ransomware w celu wymuszenia okupu. Specjaliści firmy Sophos wskazują również na zwiększoną aktywność tzw. brokerów dostępu początkowego (IAB - Initial Access Brokers).
Netskope Threat Labs opublikowało swój najnowszy raport badawczy, z którego wynika, że opieka zdrowotna znalazła się w czołówce sektorów dotkniętych w 2023r. cyberatakami, w wyniku których skradziono ponad milion rekordów. Cyberprzestępcy używając złośliwego oprogramowania kradli dane pacjentów albo blokowali infrastrukturę informatyczną zakładów opieki zdrowotnej żądając okupu lub sprzedając skradzione dane w tym pacjentów na czarnym rynku.
Już za niespełna dwa tygodnie startuje AWS Impact Poland, darmowe wydarzenie, dedykowane przedsiębiorcom, menadżerom i entuzjastom technologii, które koncentruje się na wykorzystaniu potencjału chmury Amazon Web Services (AWS) w polskim biznesie.
Jeśli szukasz nowoczesnych rozwiązań technologicznych usprawniających obsługę klienta, zapewne spotkałeś się już z pojęciami Call Center oraz Contact Center. Nazwy te brzmią bardzo podobnie i sprawiają wrażenie, jakby dotyczyły tego samego systemu. Jednak w rzeczywistości są to dwa odmienne rozwiązania, które o ile służą do komunikacji, tak znacząco różnią się od siebie pod kątem funkcjonalności. W artykule tym wyjaśniamy, jakie są różnice pomiędzy Contact Center a Call Center - poznaj je już teraz!
Smartfony stały się już nieodłącznym towarzyszem każdego, gdziekolwiek jest. Prawie wszyscy z nich korzystają i nie będzie przesadą stwierdzenie, że trudno sobie wyobrazić bycie częścią współczesnego społeczeństwa bez telefonu. Producentom smartfonów zależy na spełnianiu rosnących oczekiwań klientów, dlatego oferują zaawansowane urządzenia, co sprawia, że rynek ten jest niezwykle dynamiczny. Czasami wybór spośród dostępnych może być trudny, ponieważ modeli jest wiele, jednak nie jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę bogactwo opcji.
Ostrzeżenie o wykryciu złośliwego oprogramowania na użytkowanym urządzeniu to informacja, obok której niełatwo jest przejść obojętnie. Świadomi tego faktu cyberprzestępcy sięgają po narzędzia typu scareware, które umożliwiają generowanie fałszywych alertów bezpieczeństwa. Zazwyczaj ostrzeżenie tego typu zawiera link do oprogramowania, którego instalacja ma rozwiązać rzekomy problem. W rzeczywistości jednak to właśnie ono jest źródłem zagrożenia, a jego pobranie zapoczątkuje faktyczną infekcję urządzenia złośliwym kodem.
Podczas konferencji KubeCon Europe 2024, OVHcloud ogłosił wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury publicznej, liczącej ponad 40 produktów i rozwiązań obejmujących łącznie osiem różnych typów usług: bezpieczeństwo, obliczenia, przechowywanie danych, bazy danych, usługi sieciowe, analitykę, sztuczną inteligencję i technologię kwantową. Oferta chmury publicznej OVHcloud zwiększa się w błyskawicznym tempie - do gamy usług PaaS dołącza właśnie usługa OVHcloud Managed Rancher Service oraz nowa wersja beta usługi OVHcloud Data Platform.