Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Aktualności

Cisco liderem w raporcie 2021 IDC MarketSpace Report for Worldwide Incident Readiness

CiscoDwa lata temu Cisco Talos, największa na rynku grupa badawcza zajmująca się zagrożeniami w sieci, została rozbudowana o zespół reagowania na cyberincydenty - Cisco Incident Response. Od tamtej pory, eksperci dokładają wszelki starań, aby podnosić poziom ochrony użytkowników Internetu i maksymalnie skracać czas niezbędny na odpowiednią reakcję, nie tylko w przypadku mapowania sieci pod kątem zagrożeń, ale także odpowiedniego na nie reagowania.

Globalny zespół reagowania na cyberincydenty Cisco Talos nieustannie wspiera klientów firmy, pomagając im planować procesy, procedury, a przede wszystkim chronić ludzi. Wszystko po to, aby organizacje mogły się bezpiecznie łączyć i reagować na zagrożenia pojawiające się w nowym hybrydowym świecie. Wysiłki i wkład zespołu w rozwój bezpiecznego Internetu zostały docenione przez analityków IDC. Grupa Cisco Talos Incident Response została uznana przez IDC za lidera w raporcie 2021 MarketScape for Worldwide Incident Readiness Services.

„Organizacje na całym świecie mają wybór, jeżeli chodzi o dostawców usług reagowania na cyberincydenty. Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wyróżnieni za ciężką pracę całego zespołu i doceniamy, że klienci ufają nam w kwestii przygotowania i reagowania na incydenty" - mówi Brad Garnett, Dyrektor Generalny Cisco Talos Incident Response.

Autorzy raportu wskazują, że „organizacje, które poszukują skutecznych rozwiązań do analizy zagrożeń oraz elastycznych usług w zakresie reagowania na incydenty, powinny rozważyć wybór Cisco”.

IDC podkreśla dodatkowo, że usługi reagowania na incydenty Cisco Talos wyróżniają się z uwagi na:
• Przejrzystość działań i czasu pracy w perspektywie oczekiwań klientów i zaangażowania ekspertów Cisco: pełna transparentność i zrozumienie pożądanych wyników biznesowych klienta mają kluczowe znaczenie dla gotowości i reagowania na incydenty. Cisco dokłada wszelkich starań, aby osiągnąć cele klientów w zakresie bezpieczeństwa. Firma posiada szeroką ofertę usług i dedykowany zespół specjalistów Cisco Talos, a także wiele kanałów komunikacji m.in. WebEx i comiesięczne raporty. Dzięki temu klienci są zawsze na bieżąco jeśli chodzi o najnowsze trendy w zakresie zagrożeń.
• Integrację możliwości Cisco w zakresie gotowości i reagowania na incydenty z portfolio usług Cisco Talos: kluczem do gotowości na cyberincydenty jest możliwość reagowania na nie w oparciu o odpowiednią analizę. Po uruchomieniu zespołu Cisco Talos Incident Response i jego integracji w ramach globalnej struktury w 2020 roku, a także przez wydarzenia związane z pandemią, zmienił się diametralnie sposób w jaki klienci korzystają z usług gotowości na zagrożenia Cisco na tryb w pełni cyfrowy i dystrybuowany w chmurze. Dotyczy to także usług Cyber Range. Ponadto wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, Cisco prowadzi regularne szkolenia we wszystkich aspektach reagowania na incydenty w oparciu o najnowsze informacje o zagrożeniach. Autorzy raportu zauważyli ponadto, że "szkolenia Cyber-range pomagają budować umiejętności potrzebne do obrony przed zaawansowanymi cyberzagrożeniami. Standardowy trzydniowy program stworzony przez specjalistów ds. reagowania na incydenty opiera się na metodologii crawl-walk-run, która rozpoczyna się od instruktażu kursantów w pierwszym dniu. Do ostatniego dnia studenci przechodzą do pełnego środowiska cybernetycznego”.
• Błyskawiczna reakcja na incydenty: klienci korzystający z usług Cisco Talos Insident Response mają dostęp do jednego z najszybszych na rynku SLO (Service Level Objective), czyli elementu umowy utrzymania jakości świadczonych usług (ang. SLA). Cisco Talos reaguje na incydenty zaledwie w ciągu godziny, a eksperci firmy zjawiają się u klienta w ciągu zaledwie 24 godzin. Szybkie reakcje i właściwe rozmieszczenie globalnego zespołu reagowania na incydenty pomagają klientom stanąć na nogi po atakach i zachować dowody przeciw cyberprzestępcom, które w innym razie mogłyby zostać zniszczone.

Źródło: Cisco

Logowanie i rejestracja