Virtual-IT.pl - data center cloud computing SDx AI storage network cybersecurity

Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji
Brak wykwalifikowanej kadry i starzejące się systemy główną barierą cyfryzacji

Według opublikowanego przez Veeam raportu Data Protection Trends Report 2022, największym wyzwaniem dla firm związanym z cyfryzacją są braki wykwalifikowanej kadry IT i starzejące się systemy. Aż 1/3 przedsiębiorstw w razie awarii i braku dostępu do zasobów planuje przywracać działanie serwerów w trybie r...

Czytaj więcej...

Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7
Integracja AIOps w kompleksowym monitorowaniu IT: Site24x7

Środowiska IT stają się coraz bardziej rozbudowane. Firmy korzystają z infrastruktury on-premise jak również z rozwiązań chmurowych, często z wielu chmur (multicloud). W takiej sytuacji kluczem dla zapewnienia niezawodnego działania systemów IT jest monitoring infrastruktury. Właściwe rozwiązanie do monit...

Czytaj więcej...

FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji
FRITZ!Box 6850 5G - router gotowy na sieć piątej generacji

Przed kilkoma tygodniami w skromnych progach naszej Virtual-nej redakcji pojawiła się przesyłka zawierająca router FRITZ!Box 6850 5G od firmy AVM. Router wprowadzony na rynek latem ubiegłego roku, za pomocą wbudowanego modemu obsługuje zakresy 5G w paśmie poniżej 6 GHz, a także LTE Advanced Pro we wszystkich obecnie wy...

Czytaj więcej...

Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję
Historia oszukiwania ludzi przez sztuczną inteligencję

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rozwijają się również złośliwe schematy. Od niedawna do długiej listy oszustw dołączyła sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence, AI). Wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (Machine Learning, ML) przenosi phishing i inne oszustwa cyb...

Czytaj więcej...

Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware
Broadcom upraszcza ofertę i model licencjonowania VMware

W ciągu ostatnich dwóch lat firma VMware podejmowała wysiłki mające na celu uproszczenie swojego portfolio rozwiązań i przejście z modelu licencji wieczystych na model subskrypcji, który branża przyjęła już jako standard korzystania z chmury. Firma zaznaczyła, że takie zmiany przyniosą klientom większe ko...

Czytaj więcej...

Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy
Chcielibyśmy, żeby chmura…, czyli oczekiwania wobec dostawcy

Wyniki badania PMR dla Polskiej Chmury wskazują, że ponad 2/3 firm korzysta z rozwiązań chmurowych, a około 1/3 jest w trakcie ich wdrażania. Tym samym chmura to już stały element ekosystemu i działalności przedsiębiorstw w Polsce. Rynek ten dojrzał i firmy szukają w chmurze korzyści oraz rozwiązań dopasowanych wprost ...

Czytaj więcej...

Aktualności

Cisco może przewidzieć problemy z siecią zanim te wystąpią

Sieci predykcyjneJuż od ponad 30 lat Cisco uczestniczy w rozwoju Internetu, zapewniając światu łączność w ramach najważniejszych obszarów funkcjonowania, w tym medycyny, pracy czy nauki. W tym czasie sieci ewoluowały w kierunku wczesnego wykrywania i reagowania na problemy, aby wspomóc utrzymanie ich wydajności oraz niezawodności. Kolejnym krokiem na tej drodze jest przewidywanie problemów przed ich wystąpieniem, co do tej pory było niezwykle trudne.

Idąc tym tropem, Cisco przedstawia, w jaki sposób definiuje przyszłość łączności za pomocą przełomowej technologii, która ma pomóc zespołom IT w poznawaniu, przewidywaniu usterek i planowaniu działania, aby uniknąć kosztownych przestojów.

Sieci predykcyjne Cisco
Cisco łączy nowe technologie predykcyjne z szerokim portfolio rozwiązań umożliwiających obserwowanie sieci, zwiększających widoczność zachodzących w niej procesów i inteligencję w celu poprawy niezawodności oraz wydajności we wszystkich scenariuszach operacyjnych. Przez ostatnie dwa lata eksperci Cisco pracowali nad pierwszym tego rodzaju silnikiem analityki predykcyjnej, który pomoże zespołom IT zapobiegać problemom i poprawi komfort pracy użytkowników. Cisco dostroiło i przetestowało modele predykcyjne z udziałem klientów z różnych branży, stosując zaawansowane techniki analityczne i uczenie maszynowe w celu zapewnienia większej precyzji i łatwości użycia tej technologii.

Mechanizm działania
Sieci predykcyjne Cisco działają w oparciu o dane zgromadzone z wielu źródeł telemetrycznych. Po ich zintegrowaniu, systemy Cisco uczą się wzorców przy użyciu różnych modeli i zaczynają przewidywać problemy użytkowników, zapewniając opcję ich rozwiązywania. Klienci mogą w ten sposób zdecydować, w jak dużej mierze chcą podłączyć silnik w całej sieci, co daje im elastyczne możliwości rozbudowy w zależności od potrzeb.

"Przyszłość łączności będzie zależeć od samoregenerujących się sieci, które potrafią się uczyć, przewidywać i planować. Nasze badania nad sieciami predykcyjnymi zostały poparte testami i opracowane we współpracy z klientami, a pierwsi użytkownicy dostrzegają istotne korzyści, które pozwalają im zaoszczędzić czas i pieniądze. Branża czekała na bezpieczną, proaktywną sieć" - powiedział Chuck Robbins, prezes i dyrektor generalny Cisco.

Możliwości nowej technologii Cisco
Zespołom IT trudno jest zachować stale wysoką proaktywność w rozwiązywaniu potencjalnych problemów. Często muszą one jednocześnie zarządzać cyberbezpieczeństwem i zapobiegać incydentom, umożliwiać pracę hybrydową, korzystanie z chmury hybrydowej i mają wiele innych zadań. Stawka jest natomiast wysoka, gdyż chodzi o zapewnienie pracownikom i klientom najlepszych wrażeń z pracy podczas korzystania z sieci. Sprawne działanie w trybie 24/7 jest więc w tym wypadku kluczowe. Nieplanowane przestoje i awarie mogą zakłócić produktywność pracowników, obsługę klientów i wpływać na przychody. Dlatego aż 45% ankietowanych liderów IT uznało reagowanie na zakłócenia za najważniejsze wyzwanie związane z siecią w 2021 r.

Poza eliminowaniem awarii, doświadczenia użytkowników stały się kluczowe dla biznesu. Często to właśnie aplikacja odpowiada za pierwsze wrażenie klientów. 57% osób twierdzi, że marki mają tylko jedną szansę, aby zrobić na nich wrażenie, i że jeśli usługa cyfrowa nie spełni ich oczekiwań, nie skorzystają z niej ponownie . Aby w pełni zrealizować wizję cyfrowego biznesu, branża potrzebuje sposobu na lepsze przewidywanie problemów z siecią, proaktywne unikanie problemów i zapewnienie najlepszych możliwych doświadczeń.

Źródło: Cisco

Logowanie i rejestracja