Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center

Sektor bankowy z nadzieją patrzy w chmury
Sektor bankowy z nadzieją patrzy w chmury

Jak szacuje IDC, w 2019 roku banki na całym świecie zainwestują ponad 20 mld dolarów w chmurę. Wdrożenie chmurowych systemów IT pozwala sektorowi finansowemu znaleźć odpowiedź na wiele problemów, takich jak rosnące koszty obsługi IT, presja konkurencyjna ze strony fintechów czy zagrożenia w ...

Czytaj więcej...

Raport VMware: Polacy chcą więcej cyfrowej swobody w miejscu pracy
Raport VMware: Polacy chcą więcej cyfrowej swobody w miejscu pracy

Jak tworzyć silną markę pracodawcy, przyciągać do firmy najlepsze talenty i osiągać biznesowe wzrosty? To wyzwanie spędza sen z powiek menedżerom. Odpowiedź przynosi najnowszy raport firmy VMware. Wynika z niego, że firmy, które chętnie inwestują w rozwój cyfrowych doświadczeń pracowników znacznie ...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2021 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2021 roku

Certyfikacja jest doskonałym narzędziem rozwoju zawodowego. Większość decydentów IT twierdzi, że posiadanie pracownika z dodatkowymi umiejętnościami i wkładem wniesionym dzięki certyfikacji stanowi znaczną wartość ekonomiczną dla firmy. Koniec roku może stanowić doskonały impuls do zmian (również w obrębi...

Czytaj więcej...

Hornetsecurity przedstawia raport o cyberzagrożeniach
Hornetsecurity przedstawia raport o cyberzagrożeniach

Hornetsecurity, dostawca rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa poczty e-mail i tworzeni kopii zapasowych platformy Microsoft 365, opublikował raport Cyber Threat Report 2021/2022, w którym zawarto szczegółowe informacje na temat aktualnej sytuacji cyberzagrożeń ze szczególnym naciskiem na komunikację ...

Czytaj więcej...

Hakerzy polują na konta w chmurze
Hakerzy polują na konta w chmurze

Według Ponemon Institute zhakowane konta w chmurze kosztują firmy średnio 6,2 milionów rocznie. Dwie trzecie specjalistów od bezpieczeństwa uważa, że jest to bardzo poważne zagrożenie dla ich organizacji.

Czytaj więcej...

Coraz więcej zabezpieczeń w modelu SaaS
Coraz więcej zabezpieczeń w modelu SaaS

Pandemia COVID-19 wywarła presję na zespołach zajmujących się bezpieczeństwem IT, aby migrować do rozwiązań zarządzanych w chmurze. Agencja badawcza Forrester zwraca uwagę na znaczny wzrost zainteresowanie zabezpieczeniami punktów końcowych oferowanych w modelu SaaS.

Czytaj więcej...

Aktualności

Cisco może przewidzieć problemy z siecią zanim te wystąpią

Sieci predykcyjneJuż od ponad 30 lat Cisco uczestniczy w rozwoju Internetu, zapewniając światu łączność w ramach najważniejszych obszarów funkcjonowania, w tym medycyny, pracy czy nauki. W tym czasie sieci ewoluowały w kierunku wczesnego wykrywania i reagowania na problemy, aby wspomóc utrzymanie ich wydajności oraz niezawodności. Kolejnym krokiem na tej drodze jest przewidywanie problemów przed ich wystąpieniem, co do tej pory było niezwykle trudne.

Idąc tym tropem, Cisco przedstawia, w jaki sposób definiuje przyszłość łączności za pomocą przełomowej technologii, która ma pomóc zespołom IT w poznawaniu, przewidywaniu usterek i planowaniu działania, aby uniknąć kosztownych przestojów.

Sieci predykcyjne Cisco
Cisco łączy nowe technologie predykcyjne z szerokim portfolio rozwiązań umożliwiających obserwowanie sieci, zwiększających widoczność zachodzących w niej procesów i inteligencję w celu poprawy niezawodności oraz wydajności we wszystkich scenariuszach operacyjnych. Przez ostatnie dwa lata eksperci Cisco pracowali nad pierwszym tego rodzaju silnikiem analityki predykcyjnej, który pomoże zespołom IT zapobiegać problemom i poprawi komfort pracy użytkowników. Cisco dostroiło i przetestowało modele predykcyjne z udziałem klientów z różnych branży, stosując zaawansowane techniki analityczne i uczenie maszynowe w celu zapewnienia większej precyzji i łatwości użycia tej technologii.

Mechanizm działania
Sieci predykcyjne Cisco działają w oparciu o dane zgromadzone z wielu źródeł telemetrycznych. Po ich zintegrowaniu, systemy Cisco uczą się wzorców przy użyciu różnych modeli i zaczynają przewidywać problemy użytkowników, zapewniając opcję ich rozwiązywania. Klienci mogą w ten sposób zdecydować, w jak dużej mierze chcą podłączyć silnik w całej sieci, co daje im elastyczne możliwości rozbudowy w zależności od potrzeb.

"Przyszłość łączności będzie zależeć od samoregenerujących się sieci, które potrafią się uczyć, przewidywać i planować. Nasze badania nad sieciami predykcyjnymi zostały poparte testami i opracowane we współpracy z klientami, a pierwsi użytkownicy dostrzegają istotne korzyści, które pozwalają im zaoszczędzić czas i pieniądze. Branża czekała na bezpieczną, proaktywną sieć" - powiedział Chuck Robbins, prezes i dyrektor generalny Cisco.

Możliwości nowej technologii Cisco
Zespołom IT trudno jest zachować stale wysoką proaktywność w rozwiązywaniu potencjalnych problemów. Często muszą one jednocześnie zarządzać cyberbezpieczeństwem i zapobiegać incydentom, umożliwiać pracę hybrydową, korzystanie z chmury hybrydowej i mają wiele innych zadań. Stawka jest natomiast wysoka, gdyż chodzi o zapewnienie pracownikom i klientom najlepszych wrażeń z pracy podczas korzystania z sieci. Sprawne działanie w trybie 24/7 jest więc w tym wypadku kluczowe. Nieplanowane przestoje i awarie mogą zakłócić produktywność pracowników, obsługę klientów i wpływać na przychody. Dlatego aż 45% ankietowanych liderów IT uznało reagowanie na zakłócenia za najważniejsze wyzwanie związane z siecią w 2021 r.

Poza eliminowaniem awarii, doświadczenia użytkowników stały się kluczowe dla biznesu. Często to właśnie aplikacja odpowiada za pierwsze wrażenie klientów. 57% osób twierdzi, że marki mają tylko jedną szansę, aby zrobić na nich wrażenie, i że jeśli usługa cyfrowa nie spełni ich oczekiwań, nie skorzystają z niej ponownie . Aby w pełni zrealizować wizję cyfrowego biznesu, branża potrzebuje sposobu na lepsze przewidywanie problemów z siecią, proaktywne unikanie problemów i zapewnienie najlepszych możliwych doświadczeń.

Źródło: Cisco

Logowanie i rejestracja