Virtual-IT.pl - wirtualizacja cloud computing storage SDx data center
ebook Altaro - The Backup Bible Complete Edition

Cloud Computing motorem innowacji
Cloud Computing motorem innowacji

W ciągu najbliższych trzech lat wydatki na chmury publiczne wzrosną niemal dwukrotnie i wyniosą nawet 370 mld dolarów, donosi najnowszy raport opracowany przez IDC. Szacuje się, że już w 2019 r. osiągną zawrotna kwotę 210 mld. Boom na rozwiązania chmurowe napędza przede wszystkim biznesowa gonitwa za nowymi prod...

Czytaj więcej...

15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2021 roku
15 najlepiej płatnych certyfikacji w 2021 roku

Certyfikacja jest doskonałym narzędziem rozwoju zawodowego. Większość decydentów IT twierdzi, że posiadanie pracownika z dodatkowymi umiejętnościami i wkładem wniesionym dzięki certyfikacji stanowi znaczną wartość ekonomiczną dla firmy. Koniec roku może stanowić doskonały impuls do zmian (również w obrębi...

Czytaj więcej...

Trzy czwarte firm wraca z chmury publicznej do prywatnej
Trzy czwarte firm wraca z chmury publicznej do prywatnej

To, jak rozwijała się infrastruktura chmur obliczeniowych w ciągu ostatnich 15 lat, jest jednym z fenomenów i najważniejszych w historii przykładów konwergencji rozwiązań obliczeniowych i komunikacyjnych. Dzięki tego typu platformom przedsiębiorstwom zapewniona została niespotykana wcześniej możliwość szy...

Czytaj więcej...

Test punktu dostępowego Zyxel NWA50AX z Wi-Fi 6
Test punktu dostępowego Zyxel NWA50AX z Wi-Fi 6

Na początku czerwca otrzymaliśmy od firmy Zyxel Networks do testów urządzenie NWA50AX, punkt dostępowy PoE 802.11ax (Wi-Fi 6). Choć z urządzeniami obsługującymi najnowszy standard bezprzewodowej transmisji danych mieliśmy już do czynienia to urządzenie od Zyxel-a jest pierwszym oferującym wsparcie dla standardu ...

Czytaj więcej...

The SysAdmin DOJO Podcast - ekspercka wiedza ze świata IT
The SysAdmin DOJO Podcast - ekspercka wiedza ze świata IT

Coraz większą popularność zyskują podkasty. Nie są tak angażujące jak różnorodne filmiki tematyczne, tym samym możemy je odsłuchać w trakcie domowych czynności, joggingu, spaceru czy nawet prowadząc samochód. Dla mnie największą wartość stanowią audycje związane z pracą zawodową i zainteresowaniami, inspi...

Czytaj więcej...

Czy polskie MŚP są gotowe na chmurę?
Czy polskie MŚP są gotowe na chmurę?

Tylko 11% polskich firm korzystało z usług w chmurze publicznej w 2018 roku. Średnia dla Unii Europejskiej była ponad dwa razy wyższa (26%), a Finlandia zanotowała rekordowy wynik 65%. Dynamiczny wzrost ilości danych, zmiany wymagań klientów czy regulacje takie jak RODO przyspieszają proces cyfryzacji w przedsię...

Czytaj więcej...

Aktualności

Cisco może przewidzieć problemy z siecią zanim te wystąpią

Sieci predykcyjneJuż od ponad 30 lat Cisco uczestniczy w rozwoju Internetu, zapewniając światu łączność w ramach najważniejszych obszarów funkcjonowania, w tym medycyny, pracy czy nauki. W tym czasie sieci ewoluowały w kierunku wczesnego wykrywania i reagowania na problemy, aby wspomóc utrzymanie ich wydajności oraz niezawodności. Kolejnym krokiem na tej drodze jest przewidywanie problemów przed ich wystąpieniem, co do tej pory było niezwykle trudne.

Idąc tym tropem, Cisco przedstawia, w jaki sposób definiuje przyszłość łączności za pomocą przełomowej technologii, która ma pomóc zespołom IT w poznawaniu, przewidywaniu usterek i planowaniu działania, aby uniknąć kosztownych przestojów.

Sieci predykcyjne Cisco
Cisco łączy nowe technologie predykcyjne z szerokim portfolio rozwiązań umożliwiających obserwowanie sieci, zwiększających widoczność zachodzących w niej procesów i inteligencję w celu poprawy niezawodności oraz wydajności we wszystkich scenariuszach operacyjnych. Przez ostatnie dwa lata eksperci Cisco pracowali nad pierwszym tego rodzaju silnikiem analityki predykcyjnej, który pomoże zespołom IT zapobiegać problemom i poprawi komfort pracy użytkowników. Cisco dostroiło i przetestowało modele predykcyjne z udziałem klientów z różnych branży, stosując zaawansowane techniki analityczne i uczenie maszynowe w celu zapewnienia większej precyzji i łatwości użycia tej technologii.

Mechanizm działania
Sieci predykcyjne Cisco działają w oparciu o dane zgromadzone z wielu źródeł telemetrycznych. Po ich zintegrowaniu, systemy Cisco uczą się wzorców przy użyciu różnych modeli i zaczynają przewidywać problemy użytkowników, zapewniając opcję ich rozwiązywania. Klienci mogą w ten sposób zdecydować, w jak dużej mierze chcą podłączyć silnik w całej sieci, co daje im elastyczne możliwości rozbudowy w zależności od potrzeb.

"Przyszłość łączności będzie zależeć od samoregenerujących się sieci, które potrafią się uczyć, przewidywać i planować. Nasze badania nad sieciami predykcyjnymi zostały poparte testami i opracowane we współpracy z klientami, a pierwsi użytkownicy dostrzegają istotne korzyści, które pozwalają im zaoszczędzić czas i pieniądze. Branża czekała na bezpieczną, proaktywną sieć" - powiedział Chuck Robbins, prezes i dyrektor generalny Cisco.

Możliwości nowej technologii Cisco
Zespołom IT trudno jest zachować stale wysoką proaktywność w rozwiązywaniu potencjalnych problemów. Często muszą one jednocześnie zarządzać cyberbezpieczeństwem i zapobiegać incydentom, umożliwiać pracę hybrydową, korzystanie z chmury hybrydowej i mają wiele innych zadań. Stawka jest natomiast wysoka, gdyż chodzi o zapewnienie pracownikom i klientom najlepszych wrażeń z pracy podczas korzystania z sieci. Sprawne działanie w trybie 24/7 jest więc w tym wypadku kluczowe. Nieplanowane przestoje i awarie mogą zakłócić produktywność pracowników, obsługę klientów i wpływać na przychody. Dlatego aż 45% ankietowanych liderów IT uznało reagowanie na zakłócenia za najważniejsze wyzwanie związane z siecią w 2021 r.

Poza eliminowaniem awarii, doświadczenia użytkowników stały się kluczowe dla biznesu. Często to właśnie aplikacja odpowiada za pierwsze wrażenie klientów. 57% osób twierdzi, że marki mają tylko jedną szansę, aby zrobić na nich wrażenie, i że jeśli usługa cyfrowa nie spełni ich oczekiwań, nie skorzystają z niej ponownie . Aby w pełni zrealizować wizję cyfrowego biznesu, branża potrzebuje sposobu na lepsze przewidywanie problemów z siecią, proaktywne unikanie problemów i zapewnienie najlepszych możliwych doświadczeń.

Źródło: Cisco

Logowanie i rejestracja