Prawie 80% Polaków i Polek planuje zakupy w nadchodzące Black Friday i Cyber Monday. Wszyscy z nich prawdopodobnie zakładają, że oszczędzą pieniądze. To szczególnie ważne przed nachodzącym Bożym Narodzeniem w czasach wciąż wysokiej inflacji. Niestety brutalna prawda jest taka, że wiele osób wyda znacznie więcej, niż się spodziewa, a ich pieniądze trafią prosto do kieszeni cyberprzestępców.
Broadcom, czołowy producent półprzewodników i oprogramowania infrastrukturalnego, ogłosił dzisiaj zakończenie procesu przejęcia spółki VMware, czołowego dostawcy rozwiązań usprawniających budowę środowisk wielochmurowych. Trwająca blisko półtora roku saga z rachunkiem opiewającym na 69 miliardów USD automatycznie otwiera sequel, w którym odpowiedzi na pytanie "co dalej?" szukają klienci, partnerzy jak i pracownicy VMware.
„Chcę z tobą porozmawiać. Czy będziesz dostępny/dostępna za godzinę?”, „Ważna kwestia do omówienia, proszę o spotkanie”, „Masz czas jutro? Musimy porozmawiać” - tego typu wiadomości na skrzynce firmowej mogą być próbą ataku phishingowego, nawet jeśli wyglądają, jakby pochodziły od naszego szefa czy managera. Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa zwracają uwagę na nową falę ataków wymierzonych w pracowników.
Secfense, firma działająca w obszarze cyberbezpieczeństwa, rozbudowuje zespół. W listopadzie dołączył do niej Bartosz Cieszewski, który rozpoczął pracę na stanowisku Solutions Architect. Jego głównym zadaniem jest wsparcie technologiczne działu handlowego.
Cyberprzestępcy przeprowadzają ataki coraz szybciej i skutecznie zacierają po sobie ślady - wynika z badania firmy Sophos. Blisko 40% ataków z użyciem ransomware jest przeprowadzanych w mniej niż 5 dni po tym jak hakerzy uzyskają dostęp do firmowych zasobów. Co więcej, włamujący się do systemów często wyłączają dzienniki telemetryczne lub usuwają ich treść, aby jeszcze trudniej było ich namierzyć.
Dokładnie 33 lata temu - 20 listopada 1990 roku - odebrano pierwszą w Polsce i w całej Europie Wschodniej wiadomość e-mail. Obecnie, według badań Earthweb, na świecie wysyłanych jest ok. 347,3 miliarda e-maili dziennie. Niestety, niesłabnąca popularność tej formy komunikacji nie umyka też uwadze cyberprzestępców. W ramach świętowania urodzin poczty elektronicznej w Polsce, eksperci Fortinet w przypominają o najważniejszych zasadach bezpieczeństwa związanych z jej użytkowaniem.
Już jutro, we wtorek 21 listopada 2023 r. odbędzie się polskojęzyczne webinarium organizowane przez Veeam Software, zatytułowane 10 Best Practices for Secure Backups. Dołączajac do spotkania online poznasz niektóre krytyczne, ale łatwe do wdrożenia funkcje, podnoszące bezpieczeństwo środowiska.
Generatywna sztuczna inteligencja (Generative Artificial Intelligence) zyskuje popularność w niemal każdej branży dzięki zaawansowanym możliwościom rozpoznawania wzorców i analizy danych. Jednak firmy chcące wdrożyć tę technologię stoją przed poważnymi wyzwaniami w zakresie bezpieczeństwa, prywatności danych i infrastruktury. Tradycyjne centra danych często mają trudności z poradzeniem sobie z wymaganiami jakie stawiają zaawansowane obciążenia AI, co budzi obawy dotyczące wydajności i przydatności współczesnego środowiska cyfrowego.
Firma Western Digital uruchamia kolejną fazę rozwoju technologii HDD, oferując klientom z branż Hyperscale, Cloud oraz Enterprise bezkonkurencyjne rozwiązania pozwalające sprostać ich celom z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz obniżyć współczynnik TCO.
"Specyfikacje zamówienia" w tytule e-maila oraz realnie brzmiące imię i nazwisko nadawcy - na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że jest to prawdziwa wiadomość. Jednak po odczytaniu całego maila można rozpoznać, że to przykład phishingu, który ma na celu wyłudzenie danych ofiary. Jak wynika z opublikowanego przez firmę Fortinet dokumentu 2023 Global Ransomware Report, phishing to najczęściej wykorzystywana przez cyberprzestępców metoda prowadząca do zainstalowania złośliwego oprogramowania na urządzeniu ofiary.
Rynek kryptowalut zanotował imponujący wzrost swojej kapitalizacji w minionym miesiącu, bo aż o 19%. Oznacza to drugi co do wielkości wzrost miesięczny w 2023 roku. Zdaniem analityków Binance Research w największym stopniu przyczyniły się do tego informacje o bliskim wprowadzeniu ETF-ów na spotowe Bitcoiny. Spośród głównych kryptowalut najbardziej na wartości zyskały: Solana (SOL), Chainlink (LINK) i Bitcoin (BTC). Zakończyły one miesiąc ze wzrostami cen wynoszącymi odpowiednio 78%, 45% i 28% - wynika z najnowszego raportu „Monthly Market Insights - November 2023” od Binance Research.
Niezależnie od tego, czy chodzi o tworzenie nowych miejsc pracy, napędzanie innowacji czy zachowanie odpowiedniej konkurencyjności na rynku, średnie przedsiębiorstwa odgrywają kluczową rolę w dobrze prosperującej gospodarce. Z raportu Światowego Forum Ekonomicznego wynika, że to właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa są podstawą ekonomii UE. Podmioty te stanowią aż 99% wszystkich firm w Unii Europejskiej, zatrudniając około 100 mln osób. Co więcej, odpowiadają one również za ponad połowę europejskiego PKB i odgrywają kluczową rolę w tworzeniu wartości dodanej we wszystkich sektorach gospodarki.
Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, ogłosiła podczas Snowday 2023 ulepszenia, które zapewnią tysiącom klientów polegających już na Chmurze Danych, nowe sposoby eliminacji silosów i wykorzystani a sztucznej inteligencji oraz rozwój aplikacji bezpośrednio w oparciu o dane przedsiębiorstwa. Innowacje Snowflake umożliwiają organizacjom czerpanie jeszcze większej wartości z danych poprzez ujednolicenie ich w jednej bazie zabezpieczonej skutecznym modelem zarządzania, zapewniając im jednocześnie efektywność kosztową i wysoką wydajność.
W dynamicznie zmieniającym się świecie technologii, Event Sourcing staje się kluczowym elementem w branży IT. Jego zdolność do śledzenia zmian i zapewniania niezawodności systemów czyni go nieocenionym narzędziem dla każdego, kto chce sprostać wyzwaniom nowoczesnego świata IT.
Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej istotnym narzędziem w działach contact center, zwiększając szybkość i jakość obsługi, a także umożliwiając bardziej spersonalizowane doświadczenia dla klientów. Wirtualni asystenci oparci o AI są także w coraz większym stopniu akceptowani przez pracowników contact center, którzy wręcz zaczęli domagać się ich wdrożenia i cenią je w takim samym stopniu, jak wynagrodzenie czy przyjazną atmosferę w pracy - wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę Kore.ai.